• Δώστε μου ένα μέρος να κοιτάω

    Ξεχάστε με στη θάλασσα.....

    GAIVOTAS

    Να’ μουν πουλί θαλασσινό
    να ‘ρχόμουνα όπου είσαι…


    Choose your language
    to translate

    Πάνω από τις πατημασιές που αφήνουν οι οπλές των αλόγων

    καθώς οι άνθρωποι έφιπποι καλπάζουν

    ακολουθώντας τα τύμπανα της παραφροσύνης

    θα σκορπίζω τις στιγμές μας αγάπη μου σβήνοντας έτσι

    -αν και με πόνο- τα ίχνη από το μάταιο τούτο σπαραγμό.

    Για τους μακρινούς απόγονούς μας,

    όταν από ανάγκη κάποτε θα θελήσουν να μας πάρουν το κατόπι….

    μη και ματώσουν σε τούτους τους θρυμματισμένους καιρούς που αγαπηθήκαμε….

    Β.Π

  • free counters

    ΕΦΗ ΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟΥ efigeo63@gmail.com

  • Blog Stats

    • 806,735 hits
  • Στον καθρέφτη του νερού Δυσπιστείς Την ίδια σου την όψη

  • ΣΗΜΕΡΑ ΓΙΟΡΤΑΖΕΙ

  • ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ…

  • Μπορεί αυτός ο κόσμος να είναι ένα λάθος αλλά οι κερασιές ανθίζουν

  • ΤΟ ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ – SOS 1056

  • Αγέραστες οι δίνες. Ο κύκλος αγέραστος σαν πνεύμα που περιφέρει τα ρόδια του από γενιά σε γενιά, αφήνοντας σαν χνάρι, το πουκάμισό του φιδιού, να περπατήσει ο απόγονος, να ξεγελάσει το Μινώταυρο και να αγκαλιάσει το φως και σένα!!!

  • WWF

  • Συγκεντρώνω τους πόθους μας, έτσι έξω από τους προμαχώνες έχω την πολιτεία μας στην καρδιά και έναν αόρατο στρατό με άρματα και άλογα βάζω στα δικά σου χέρια

  • Αρχείο

  • XAMOΓΕΛΑΣΤΕ

  • Πήγαινε στην παραλία σκύψε στη θάλασσα … ξεκίνα να μετράς τις σταγόνες του νερού.... Τόσο πολύ σ’αγαπώ!!!

  • Γ.ΡΟϊΛΟΣ 1867-1928

    Γ.ΡΟϊΛΟΣ 1867-1928 Οι ποιητές (π. 1919)

    Το DNA του Ποιητή

    Μίνα Παπανικολάου

    “Στα βιβλία της ζωής, που δεν γράφτηκαν ακόμα, στο αίμα των Ποιητών που θα ρέει πάντα ταγμένο στην Ουτοπία, στο θάνατο που νικήθηκε από το δάκρυ της αγάπης, στα παλάτια που χτίσαμε, αποκλείοντας τα σκοτάδια, στο Φως, Νυν και Αεί”
     
  • Κικλήσκω μέγαν, αγνόν, εράσμιον, ηδύν έρωτα, τοξαλκή, πτερόεντα, πυρίδρομον, εύδρομον ορμή, συμπαίζοντα θεοίς ηδέ θνητοίς ανθρώποις, ευπάλαμον, διφνή, πάντων κληίδας έχοντας

  • SYNC BLOGS

  • γλάροςΠου ακούμπησες τα λευκά σου φτερά και έγιναν γκρίζα; ρώτησε τον γλάρο μια πεταλούδα. - Πέρασα από την σκέψη ενός πικραμένου... ΛΟΥΔΟΒΙΚΟΣ ΤΩΝ ΑΝΩΓΕΙΩΝ

  • Σώπασε…
    ένα σκυλί αλυχτάει μέσα στη νύχτα..
    Σώπασε…
    ένας κάδος απορριμμάτων
    λεηλατείται στα μουλωχτά έξω από την πόρτα μας.
    Σώπασε....
    Ένα κλάμα παιδιού σέρνεται στο δρόμο σα φίδι.
    Σώπασε…
    Δεν έχω πια λέξεις.
    Τις σκόρπισα όλες σε μικρές-μικρές φλογίτσες
    και περιμένω, βουβά να με αγκαλιάσεις απόψε…..
    ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΑΠΑΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟΣ
  • ΑΝΕR' S TATTOO

    ΝΕΡΑΪΔΑ ΜΟΥ

    Kοιτώ τα μάτια σου και ταξιδεύω σε χίλιες παραμυθιένες λίμνες....

    μα πάντα μια η νεράϊδα....

    ΕΣΥ ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ!!!!!!!

  • ''Άς χαρίσουμε στην λογική αλήτικες φτερούγες''

    Π.Ελυάρ

    Kι΄αμα πηδάω κάθε νύχτα

    από την κορυφή της λύπης μου δεν είναι απο συνήθεια ειναι γιατί η αλήθεια, κύριοι, προϋποθέτει ύψος.

    Γ.Στίγκας

    ΤΟ ΦΕΥΓΙΟ ΤΟΥ ΠΕΛΑΡΓΟΥ

    Μου μοιάζουνε οι πελαργοί

    σαν την ψυχή του ποιητή

    που και να θέλει δεν μπορεί

    στον τόπο του να μένει...

  • το πρώτο μου βραβείο

    ΒΡΑΒΕΙΟ ΑΞΙΑΓΑΠΗΤΟΥ BLOG http://www.sync.gr/takis012/

Ζαν Κοκτό – H «Διαθήκη του Ορφέα»

newego_LARGE_t_1581_14550491_type12459
Ένας ποιητής του 18ου αιώνα ταξιδεύει στο χρόνο αναζητώντας την θεία επιφοίτηση. Σε μια μυστηριώδη χώρα συναντά συμβολικούς χαρακτήρες όπως ο Οιδίποδας, η Ευρυδίκη και ο Ορφέας οι οποίοι επιφέρουν το θάνατο και την ανάστασή του.

Η τελευταία ταινία του Ζαν Κοκτό με την οποία ο πολυμήχανος καλλιτέχνης θέλησε να ρίξει τους τίτλους τέλους στην λαβυρινθώδη καριέρα του. Αν και 30 χρόνια μετά το «Αίμα του Ποιητή» η «Διαθήκη του Ορφέα» μοιάζει λες και ήρθε να ολοκληρώσει αυτό που άφησε στη μέση η πρώτη ταινία του Γάλλου δημιουργού.

Ο Κοκτό εδώ δεν παίρνει αιχμαλώτους. Γνωρίζει ότι αυτό είναι το τέλος και αποφασίζει να ξεγυμνωθεί μπροστά στους θεατές του ερμηνεύοντας ο ίδιος τον εαυτό του. Σκοτώνει τους φανταστικούς χαρακτήρες που αλληγορικά δημιουργούσε στο παρελθόν και τοποθετεί πιο ξεκάθαρα από πότε τον εαυτό του στο κέντρο.

Ο χώρος και ο χρόνος μπερδεύονται για μια ακόμη φορά στο έργο του και ο Κοκτό κινηματογραφεί εαυτόν να ακολουθεί το μονοπάτι μιας αναδρομική ενδοσκόπησης στην μέχρι τότε πορεία του.

Με βάση πάντα την ποίηση και θεωρώντας τον εαυτό του πάνω απ’ όλα ποιητή, προβάλλει τις προσωπικές του αναμνήσεις, τις αναζητήσεις ετών και τις διαφορετικές διαλεκτικές πορείες που ακολούθησε για να φτάσει στο τέλος να κριθεί.

Από ποιον;

Απ’ τον ίδιο του τον εαυτό φυσικά καθώς αυτός είναι που στήνει το κατηγορητήριο και ο ίδιος που απαντά. Θα κατηγορήσει τον εαυτό του για δύο πράγματα: για την αθωότητα και για την επιμονή του να κατεβαίνει στον κόσμο των νεκρών, δηλαδή στον κόσμο της ποίησης. Όπως ακριβώς έκανε και ο μυθικός ήρωας που τον ενέπνευσε, ο Ορφέας. Η τιμωρία του είναι αναμενόμενη. Καταδικάζεται να συνεχίσει να ζει στον κόσμο των ζωντανών.

newego_LARGE_t_1581_14550493_type12

Για την ιστορία πρέπει να αναφερθεί πως ο Κοκτό κατάφερε να ολοκληρώσει την «Διαθήκη Του Ορφέα» με χρήματα που του προσέφερε ο Τρυφώ, τα οποία είχε κερδίσει απ’ το «400 Χτυπήματα» του 1959.

Κωστής Θεοδοσόπουλος

Advertisements

2 Σχόλια

  1. Ζάν Κοκτό..Διάσημος ποιητής,ηθοποιός, καλλιτέχνης και κινηματογραφικός παραγωγός.
    Μία απο τις κορυφαίες φυσιογνωμίες του γαλλικού πολιτισμού του 20ου αιώνα.

    Γεννημένος σε αστική οικογένεια μπήκε στα παρισινά σαλόνια την δεκαετία του 1910, κάνοντας παρέα και δουλεύοντας με διασημότητες όπως ο Σεργκέι Ντιαγκίλεφ, Ερίκ Σατί,Πάμπλο Πικάσσο. Γνώριζε και υποστήριζε τον Μορίς Μπαρές.
    Ξεκίνησε απο ποιητής – χαρακτήριζε την ποίηση «Θρησκεία χωρίς ελπίδα» …

    Η προσωπική του ζωή ήταν αλόγιστη και ερχόταν σε πλήρη αντίθεση με το αστικό του παρελθόν…Οχι μόνο ήταν ομοφυλόφιλος, αλλά και για ένα μεγάλο μέρος της ζωής του ήταν ναρκομανής.

    Τόν ξετρέλαινε το ανεξηγητο ή το καθαρά υπερφυσικό.
    Τα τελευταία 10 χρόνια όμως της ζωής του τον απασχολούσε η παράδοξη φύση του χρόνου.
    Το ταξίδι και η μεταφορά στον χρόνο.
    Το πάθος του για τις εκκεντρικότητες και τη σημασία του χρόνου που διαπερνά το βασανιστικό και ιδιορρυθμο τελευταίο αυτό φίλμ του.Η διαθήκη του Ορφέα 1960…………
    Ηταν η βάση του ενδιαφέροντος του για την παραψυχολογία και το ανερμήνευτο απο τους φυσικούς νόμους…
    Στο ημερολόγιο του έγραφε το 1954.
    «Τα φαιν;oμενα αυτά ανήκουν σε ένα κόσμο σε ένα επίπεδο οπου οι έννοιες ντετερμινισμός, αιτία και αποτέλεσμα έχουν πάψει πια να ισχύουν..Γιούγκ».
    «Τα παραφυσικά φαινόμενα ειναι υπερβατικά σε σχέση με το χώρο και το χρόνο».

    Γνώριζε τον Ντεμπισί, άλλον ένα μάλλον επίσης αποκρυφιστή.

    Για παράδειγμα στο βιβλίο Jean Cocteau and His World 1987 ο Αρθουρ Κινγκ Πίτερς γράφει για την διάσημη τοιχογραφία οπου έφτιαξε στο Λονδίνο το 1960.
    «Στο Σόχο του Λονδίνου, οι τοιχογραφίες του Κοκτό για το Ναό της Παναγίας των Παρισίων περιλαμβάνουν ορισμένα παράξενα εικονογραφικά κομμάτια…όπως ένα μαύρο ήλιο απο τον οποίο προβάλλουν μαύρες ακτίνες, κάτι που συνήθως συνδέεται με μία μυστική θρησκευτική οργάνωση »

    Τόν Κοκτό τόν απασχολούσε επίσης η σχέση ανάμεσα στο μύθο και την ιστορία, και Εγραφε…………………….

    «Προσωπικά, προτιμώ εκείνον που απασχολείται με την μυθολογία απο τόν ιστορικό.
    Αν εμβαθύνουμε στήν ελληνική μυθολογία, θα διαπιστώσουμε ότι παρουσιάζει πολύ μεγαλύτερο ενδιαφέρον απο τις παραποιήσεις και της απλοποιήσεις της Ιστορίας, γιατί τα ψέματα της παραμένουν ανόθευτα από την πραγματικότητα, ενω η ιστορία ειναι μια νοθεία που αποτελείται απο αλήθειες και ψέματα.
    Η πραγματικότητα της ιστορίας γίνεται ψέμα. Το μή πραγματικό του παραμυθιού γίνεται αλήθεια».

    Βιβλ…
    Cocteau,Jean,A Call to Order, Faber & Gwyer,London,1926
    Journal d’un inconnu, Bernard Grasset,Paris,1953
    Maalesh: A Theatrical Tour in The Middle-East, 1953
    Le requiem,Gallimard,Paris 1962

    Πολύκαρπος

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: