• Δώστε μου ένα μέρος να κοιτάω

    Ξεχάστε με στη θάλασσα.....

    GAIVOTAS

    Να’ μουν πουλί θαλασσινό
    να ‘ρχόμουνα όπου είσαι…


    Choose your language
    to translate

    Πάνω από τις πατημασιές που αφήνουν οι οπλές των αλόγων

    καθώς οι άνθρωποι έφιπποι καλπάζουν

    ακολουθώντας τα τύμπανα της παραφροσύνης

    θα σκορπίζω τις στιγμές μας αγάπη μου σβήνοντας έτσι

    -αν και με πόνο- τα ίχνη από το μάταιο τούτο σπαραγμό.

    Για τους μακρινούς απόγονούς μας,

    όταν από ανάγκη κάποτε θα θελήσουν να μας πάρουν το κατόπι….

    μη και ματώσουν σε τούτους τους θρυμματισμένους καιρούς που αγαπηθήκαμε….

    Β.Π

  • free counters

    ΕΦΗ ΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟΥ efigeo63@gmail.com

  • Blog Stats

    • 816,910 hits
  • Στον καθρέφτη του νερού Δυσπιστείς Την ίδια σου την όψη

  • ΣΗΜΕΡΑ ΓΙΟΡΤΑΖΕΙ

  • ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ…

  • Μπορεί αυτός ο κόσμος να είναι ένα λάθος αλλά οι κερασιές ανθίζουν

  • ΤΟ ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ – SOS 1056

  • Αγέραστες οι δίνες. Ο κύκλος αγέραστος σαν πνεύμα που περιφέρει τα ρόδια του από γενιά σε γενιά, αφήνοντας σαν χνάρι, το πουκάμισό του φιδιού, να περπατήσει ο απόγονος, να ξεγελάσει το Μινώταυρο και να αγκαλιάσει το φως και σένα!!!

  • WWF

  • Συγκεντρώνω τους πόθους μας, έτσι έξω από τους προμαχώνες έχω την πολιτεία μας στην καρδιά και έναν αόρατο στρατό με άρματα και άλογα βάζω στα δικά σου χέρια

  • Αρχείο

  • XAMOΓΕΛΑΣΤΕ

  • Πήγαινε στην παραλία σκύψε στη θάλασσα … ξεκίνα να μετράς τις σταγόνες του νερού.... Τόσο πολύ σ’αγαπώ!!!

  • Γ.ΡΟϊΛΟΣ 1867-1928

    Γ.ΡΟϊΛΟΣ 1867-1928 Οι ποιητές (π. 1919)

    Το DNA του Ποιητή

    Μίνα Παπανικολάου

    “Στα βιβλία της ζωής, που δεν γράφτηκαν ακόμα, στο αίμα των Ποιητών που θα ρέει πάντα ταγμένο στην Ουτοπία, στο θάνατο που νικήθηκε από το δάκρυ της αγάπης, στα παλάτια που χτίσαμε, αποκλείοντας τα σκοτάδια, στο Φως, Νυν και Αεί”
     
  • Κικλήσκω μέγαν, αγνόν, εράσμιον, ηδύν έρωτα, τοξαλκή, πτερόεντα, πυρίδρομον, εύδρομον ορμή, συμπαίζοντα θεοίς ηδέ θνητοίς ανθρώποις, ευπάλαμον, διφνή, πάντων κληίδας έχοντας

  • SYNC BLOGS

  • γλάροςΠου ακούμπησες τα λευκά σου φτερά και έγιναν γκρίζα; ρώτησε τον γλάρο μια πεταλούδα. - Πέρασα από την σκέψη ενός πικραμένου... ΛΟΥΔΟΒΙΚΟΣ ΤΩΝ ΑΝΩΓΕΙΩΝ

  • Σώπασε…
    ένα σκυλί αλυχτάει μέσα στη νύχτα..
    Σώπασε…
    ένας κάδος απορριμμάτων
    λεηλατείται στα μουλωχτά έξω από την πόρτα μας.
    Σώπασε....
    Ένα κλάμα παιδιού σέρνεται στο δρόμο σα φίδι.
    Σώπασε…
    Δεν έχω πια λέξεις.
    Τις σκόρπισα όλες σε μικρές-μικρές φλογίτσες
    και περιμένω, βουβά να με αγκαλιάσεις απόψε…..
    ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΑΠΑΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟΣ
  • ΑΝΕR' S TATTOO

    ΝΕΡΑΪΔΑ ΜΟΥ

    Kοιτώ τα μάτια σου και ταξιδεύω σε χίλιες παραμυθιένες λίμνες....

    μα πάντα μια η νεράϊδα....

    ΕΣΥ ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ!!!!!!!

  • ''Άς χαρίσουμε στην λογική αλήτικες φτερούγες''

    Π.Ελυάρ

    Kι΄αμα πηδάω κάθε νύχτα

    από την κορυφή της λύπης μου δεν είναι απο συνήθεια ειναι γιατί η αλήθεια, κύριοι, προϋποθέτει ύψος.

    Γ.Στίγκας

    ΤΟ ΦΕΥΓΙΟ ΤΟΥ ΠΕΛΑΡΓΟΥ

    Μου μοιάζουνε οι πελαργοί

    σαν την ψυχή του ποιητή

    που και να θέλει δεν μπορεί

    στον τόπο του να μένει...

  • το πρώτο μου βραβείο

    ΒΡΑΒΕΙΟ ΑΞΙΑΓΑΠΗΤΟΥ BLOG http://www.sync.gr/takis012/

Ρόμπερτ Κάπα: ένας μεγάλος πολεμικός φωτορεπόρτερ

Ο φωτογράφος Robert Capa στη διάρκεια του Ισπανικού εμφυλίου, Μάης 1937. Φωτογραφία της Gerda Taro.

Ο Ρόμπερτ Κάπα, που το πραγματικό του όνομα ήταν Έντρε Έρνο Φρήντμαν (22 Οκτώβριου, 1913 – 25 Μαΐου, 1954) ήταν ένας Ούγγρος πολεμικός φωτογράφος και φωτορεπόρτερ που κάλυψε 5 διαφορετικούς πολέμους: τον Ισπανικό εμφύλιο πόλεμο, τον 2ο Σινο-Ιαπωνικό πόλεμο, τον 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο σε όλη την Ευρώπη, τον Αραβο-Ισραηλινό πόλεμο του 1948, και τον Πρώτο Πόλεμο της Ινδοκίνας. Κατέγραψε την πορεία του Δεύτερου Παγκοσμίου Πολέμου στο Λονδίνο, τη Βόρειο Αφρική, την Ιταλία, τη μάχη της Νορμανδίας στην ακτή Ομάχα και την απελευθέρωση του Παρισιού. Οι εν δράσει φωτογραφίες του, όπως εκείνες που ελήφθησαν κατά την εισβολή στη Νορμανδία το 1944, απεικονίζουν τη βία του πολέμου με μοναδικό τρόπο. Το 1947, ο Κάπα υπήρξε ο συνιδρυτής του Magnum Photos  μαζί με, ανάμεσα σε άλλους, το Γάλλο φωτογράφο Ενρί Καρτιέ-Μπρεσόν.  Ο οργανισμός αυτός υπήρξε το πρώτο συνεργατικό πρακτορείο για ανεξάρτητους φωτογράφους σε παγκόσμια κλίμακα.

Γεννήθηκε ως Έντρε Φρήντμαν, γιος των Dezső και η Τζούλια Φρήντμαν, στις 22 Οκτωβρίου του 1913 στην Βουδαπέστη. Αποφασίζοντας ότι το μέλλον του δεν έχει ιδιαίτερες προοπτικές στο πλαίσιο του καθεστώτος στην Ουγγαρία, έφυγε από το σπίτι στα 18.

Ο Κάπα αρχικά ήθελε να γίνει συγγραφέας, ωστόσο βρήκε δουλειά ως φωτογράφος στο Βερολίνο και έτσι αγάπησε την τέχνη της φωτογραφίας. Το 1933, μετακόμισε από τη Γερμανία στη Γαλλία, λόγω της ανόδου του ναζισμού, αλλά ήταν δύσκολο να βρει δουλειά εκεί ως ανεξάρτητος δημοσιογράφος.

Υιοθέτησε το όνομα “Ρόμπερτ Κάπα” όλο αυτό το διάστημα – ενώ στην πραγματικότητα capa («καρχαρίας») ήταν το παρατσούκλι του στο σχολείο και παράλληλα σκέφτηκε  ότι θα είναι πιο αναγνωρίσιμο στο κοινό της Αμερικής, δεδομένου ότι ήταν παρόμοιο με εκείνο του σκηνοθέτη Φρανκ Κάπρα. Του ήταν  ευκολότερο να πουλάει τις φωτογραφίες του υπό το πρόσφατα υιοθετημένο  αμερικάνικο όνομα και μετά από ένα χρονικό διάστημα ασπάστηκε την περσόνα  του Ρόμπερτ Κάπα  (με τη βοήθεια της τότε φίλης του, που μεσολαβούσε ανάμεσα σε αυτόν και όσους  ενδιαφέρονταν για τις φωτογραφίες που τραβούσε ο  “μεγάλος Αμερικανός φωτογράφος, Ρόμπερτ Κάπα”).

Η πρώτη δημοσιευμένη φωτογραφία του Κάπα ήταν αυτή του Λέων Τρότσκι την ώρα που έβγαζε έναν λόγο στην Κοπεγχάγη για   “Το νόημα της Ρωσικής Επανάστασης” το 1932.

Εμφύλιος στην Ισπανία

Από το 1936 ως το 1939, ήταν στην Ισπανία, φωτογραφίζοντας τη φρίκη του Ισπανικού Εμφυλίου Πολέμου, μαζί με την Γκέρντα Τάρο, σύντροφό  του και επαγγελματία συνεργάτη και φωτογράφο, και τον Ντέϊβιντ Σέϊμουρ.  Το 1938, ταξίδεψε στην κινεζική πόλη της Hankow, που σήμερα ονομάζεται Wuhan, για να καταγράψει  την κινεζική αντίσταση στην  ιαπωνική εισβολή.

Ένας στρατιώτης τη στιγμή του θανάτου, Ισπανικός Εμφύλιος

Το 1936, έγινε γνωστός σε όλο τον πλανήτη για μια φωτογραφία  (γνωστή και  ως  η φωτογραφία του “Στρατιώτη που πέφτει”)που για μεγάλο διάστημα θεωρούνταν ότι είχε ληφθεί από στο  Cerro Muriano στο μέτωπο της Κόρδοβα αναπαριστώντας  έναν στρατιωτικό του  Εργατικού Κόμματος της Μαρξιστικής Ενότητας (POUM) που μόλις είχε πυροβοληθεί και βρίσκονταν στην πορεία πτώσης του προς το θάνατο. Υπήρξε μια μακρά αντιπαράθεση για την αυθεντικότητα αυτής της φωτογραφίας.

Ένας Ισπανός ιστορικός ταυτοποίησε τον νεκρό στρατιώτη ως τον  Φεντέρικο Μπορέλ Γκαρθία από το Αλικάντε. Η ταυτοποίηση αυτή αμφισβητήθηκε. Το 2003, η Ισπανική εφημερίδα  El Periodico ισχυρίστηκε ότι η φωτογραφία τραβήχτηκε κοντά στην πόλη Εσπέγιο, 10 χλμ από το Cerro Muriano, και ότι η φωτογραφία είχε στηθεί ή σκηνοθετηθεί.  Το 2009, ένας Ισπανός καθηγητής δημοσίευσε ένα βιβλίο με τον τίτλο  Shadows of Photography, στο οποίο αποδείκνυε ότι η φωτογραφία  δεν θα μπορούσε να έχει τραβηχτεί στο χώρο, στο χρόνο και με τον τρόπο που ο Κάπα και  η συνοδεία του είχαν ισχυριστεί.

Πρώτος πόλεμος της Ινδοκίνας και θάνατος.

Στις αρχές της δεκαετίας του 1950 ο Κάπα ταξίδεψε στην Ιαπωνία για μια έκθεση που σχετίζονταν  με την Magnum Photos.  Ευρισκόμενος  εκεί, το περιοδικό Life του ζήτησε να πάει για μια αποστολή στην Νοτιοανατολική Ασία, όπου οι Γάλλοι πολεμούσαν ήδη για οκτώ χρόνια στον Πρώτο Πόλεμο της  Ινδοκίνας. Παρά το γεγονός ότι είχε ορκιστεί να μην φωτογραφίσει άλλον πόλεμο λίγα χρόνια νωρίτερα, ο Κάπα αποδέχτηκε και συνόδεψε  ένα γαλλικό σύνταγμα με άλλους δύο  δημοσιογράφους του περιοδικού Life, τους John Mecklin  και  Jim Lucas.

Στις 25 Μαΐου 1954 στις  2:55 μ.μ., κι ενώ το σύνταγμα  διέρχονταν  από μια επικίνδυνη περιοχή κάτω από πυρά, τότε ο  Κάπα  αποφάσισε να αφήσει τζιπ του και να πάει μέχρι το δρόμο για να φωτογραφίσει την προέλαση. Περίπου πέντε λεπτά αργότερα, οι Mecklin και Lucas άκουσαν μια έκρηξη. Ο Κάπα είχε πατήσει σε νάρκη. Όταν έφτασαν στο σημείο του ατυχήματος  ήταν ακόμη ζωντανός, αλλά το αριστερό του πόδι είχε θρυμματιστεί, και είχε  και ένα σοβαρό τραύμα  στο στήθος του. Ο Mecklin ζήτησε ιατρική βοήθεια  και ο Κάπα μεταφέρθηκε σε ένα μικρό  υπαίθριο νοσοκομείο όπου διαπιστώθηκε ο θάνατός του κατά την  άφιξη του. Πέθανε κρατώντας  την κάμερά του  στο χέρι του.

Ο Κάπα έμεινε γνωστός ως εκείνος που επανακαθόρισε την έννοια του πολεμικού φωτορεπορτάζ.  Η δουλειά του έρχονταν κυριολεκτικά από τα χαρακώματα.  Λέγεται ότι είχε πει ότι, “Εάν η φωτογραφία σου δεν είναι αρκετά καλή, τότε δεν είσαι αρκετά κοντά.”

Το παρόν αντλεί περιεχόμενο  από το άρθρο Robert Capa της Αγγλικής Βικιπαίδειας  και υπόκειται στους όρους της άδειας CC-BY-SA.

http://artnoise.info/?p=497

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: