• Δώστε μου ένα μέρος να κοιτάω

    Ξεχάστε με στη θάλασσα.....

    GAIVOTAS

    Να’ μουν πουλί θαλασσινό
    να ‘ρχόμουνα όπου είσαι…


    Choose your language
    to translate

    Πάνω από τις πατημασιές που αφήνουν οι οπλές των αλόγων

    καθώς οι άνθρωποι έφιπποι καλπάζουν

    ακολουθώντας τα τύμπανα της παραφροσύνης

    θα σκορπίζω τις στιγμές μας αγάπη μου σβήνοντας έτσι

    -αν και με πόνο- τα ίχνη από το μάταιο τούτο σπαραγμό.

    Για τους μακρινούς απόγονούς μας,

    όταν από ανάγκη κάποτε θα θελήσουν να μας πάρουν το κατόπι….

    μη και ματώσουν σε τούτους τους θρυμματισμένους καιρούς που αγαπηθήκαμε….

    Β.Π

  • free counters

    ΕΦΗ ΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟΥ efigeo63@gmail.com

  • Blog Stats

    • 793,317 hits
  • Στον καθρέφτη του νερού Δυσπιστείς Την ίδια σου την όψη

  • ΣΗΜΕΡΑ ΓΙΟΡΤΑΖΕΙ

  • ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ…

  • Μπορεί αυτός ο κόσμος να είναι ένα λάθος αλλά οι κερασιές ανθίζουν

  • ΤΟ ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ – SOS 1056

  • Αγέραστες οι δίνες. Ο κύκλος αγέραστος σαν πνεύμα που περιφέρει τα ρόδια του από γενιά σε γενιά, αφήνοντας σαν χνάρι, το πουκάμισό του φιδιού, να περπατήσει ο απόγονος, να ξεγελάσει το Μινώταυρο και να αγκαλιάσει το φως και σένα!!!

  • WWF

  • Συγκεντρώνω τους πόθους μας, έτσι έξω από τους προμαχώνες έχω την πολιτεία μας στην καρδιά και έναν αόρατο στρατό με άρματα και άλογα βάζω στα δικά σου χέρια

  • Αρχείο

  • XAMOΓΕΛΑΣΤΕ

  • Πήγαινε στην παραλία σκύψε στη θάλασσα … ξεκίνα να μετράς τις σταγόνες του νερού.... Τόσο πολύ σ’αγαπώ!!!

  • Γ.ΡΟϊΛΟΣ 1867-1928

    Γ.ΡΟϊΛΟΣ 1867-1928 Οι ποιητές (π. 1919)

    Το DNA του Ποιητή

    Μίνα Παπανικολάου

    “Στα βιβλία της ζωής, που δεν γράφτηκαν ακόμα, στο αίμα των Ποιητών που θα ρέει πάντα ταγμένο στην Ουτοπία, στο θάνατο που νικήθηκε από το δάκρυ της αγάπης, στα παλάτια που χτίσαμε, αποκλείοντας τα σκοτάδια, στο Φως, Νυν και Αεί”
     
  • Κικλήσκω μέγαν, αγνόν, εράσμιον, ηδύν έρωτα, τοξαλκή, πτερόεντα, πυρίδρομον, εύδρομον ορμή, συμπαίζοντα θεοίς ηδέ θνητοίς ανθρώποις, ευπάλαμον, διφνή, πάντων κληίδας έχοντας

  • SYNC BLOGS

  • γλάροςΠου ακούμπησες τα λευκά σου φτερά και έγιναν γκρίζα; ρώτησε τον γλάρο μια πεταλούδα. - Πέρασα από την σκέψη ενός πικραμένου... ΛΟΥΔΟΒΙΚΟΣ ΤΩΝ ΑΝΩΓΕΙΩΝ

  • Σώπασε…
    ένα σκυλί αλυχτάει μέσα στη νύχτα..
    Σώπασε…
    ένας κάδος απορριμμάτων
    λεηλατείται στα μουλωχτά έξω από την πόρτα μας.
    Σώπασε....
    Ένα κλάμα παιδιού σέρνεται στο δρόμο σα φίδι.
    Σώπασε…
    Δεν έχω πια λέξεις.
    Τις σκόρπισα όλες σε μικρές-μικρές φλογίτσες
    και περιμένω, βουβά να με αγκαλιάσεις απόψε…..
    ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΑΠΑΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟΣ
  • ΑΝΕR' S TATTOO

    ΝΕΡΑΪΔΑ ΜΟΥ

    Kοιτώ τα μάτια σου και ταξιδεύω σε χίλιες παραμυθιένες λίμνες....

    μα πάντα μια η νεράϊδα....

    ΕΣΥ ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ!!!!!!!

  • ''Άς χαρίσουμε στην λογική αλήτικες φτερούγες''

    Π.Ελυάρ

    Kι΄αμα πηδάω κάθε νύχτα

    από την κορυφή της λύπης μου δεν είναι απο συνήθεια ειναι γιατί η αλήθεια, κύριοι, προϋποθέτει ύψος.

    Γ.Στίγκας

    ΤΟ ΦΕΥΓΙΟ ΤΟΥ ΠΕΛΑΡΓΟΥ

    Μου μοιάζουνε οι πελαργοί

    σαν την ψυχή του ποιητή

    που και να θέλει δεν μπορεί

    στον τόπο του να μένει...

  • το πρώτο μου βραβείο

    ΒΡΑΒΕΙΟ ΑΞΙΑΓΑΠΗΤΟΥ BLOG http://www.sync.gr/takis012/

Μύθοι πρόγνωσης – Έκθεση της Σοφίας Καλογεροπούλου

 

b_10844_dsc_4315_ 
 
Διάρκεια έκθεσης: Πέμπτη 4 έως Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου 2014
Ώρες λειτουργίας
Καθημερινά, Σάββατο & Κυριακή, ώρες 18:00 – 22:00

Η θεματική αυτής της έκθεσης βασίζεται στην ιδέα ότι η πρόβλεψη του μέλλοντος πηγάζει από τους μύθους του παρελθόντος. Η μυθολογία με τους διαχρονικούς συμβολισμούς της, κατά τη γνώμη μου, αποτελεί την πραγματική ιστορία της ανθρωπότητας γιατί είναι μνήμη λαών.

Σοφία Καλογεροπούλου

 

Η Σοφία Καλογεροπούλου είναι «Κιβωτός» και «Θησαυρός». Διαφυλάσσει όλες αυτές τις ιστορίες που πρέπει να σωθούν και τις αφιερώνει στο ανθρώπινο ιερό του

μέλλοντος. Τα έργα της έκθεσης Μύθοι πρόγνωσης είναι τα κλειδιά της μυστικής αφήγησης μέσα και κάτω από τις εικόνες. Είναι επεισόδια της παγκόσμιας ανθρωπογονίας, της μυθολογίας, που χρόνια τώρα μας αφηγείται η ζωγράφος. Είναι μικρά τάματα, αφιερώματα σε όλα αυτά που αποτελούν την πραγματική ιστορία της ανθρωπότητας. Είναι η αρχέγονη επιλογή των λαών για εκείνα που άξιζαν να εξηγηθούν, να διασωθούν, να κληροδοτηθούν στις επόμενες γενιές, καταρχήν μέσα από την προφορικότητα. Η Καλογεροπούλου μας προτείνει τη μυθολογία σαν μια υπερρεαλιστική, ανατρεπτική και καθηλωτικά άμεση ανάγνωση του χθες ως αύριον.

b_10843_dsc_4312_

Κλείστε τα μάτια, ξεχάστε τις συμβάσεις και ελάτε να ξεκλειδώσουμε το κουτί της Πανδώρας. Είναι επικίνδυνα χιουμοριστικό.

Ντόρα Βυζοβίτου

ΝΑΪΦ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ – Σημείωμα της Σοφίας Καλογεροπούλου
Η λέξη «Ναΐφ» προέρχεται από το λατινικό «nativus» που σημαίνει «φυσικό». Την πρώτη φορά, χρησιμοποιήθηκε σαν «σκωπτική» έκφραση από την αισθητική ανανέωση το 1906, εις βάρος του Γάλλου ζωγράφου Ανρί Ρουσώ, του γνωστού ως «τελωνιακού», γιατί κι αυτός όπως όλοι οι ναΐφ, που ονομάζονται και «ζωγράφοι της Κυριακής», είχε δεύτερο επάγγελμα. Αυτός υποτίθεται είναι και ο εμβληματικός ζωγράφος της σχολής Ναΐφ. Σχολή τρόπος του λέγειν γιατί οι ναΐφ είναι αυτοδίδακτοι άρα… χωρίς δασκάλους.

Ο δικός μας Θεόφιλος, κατά τη γνώμη μου είναι ο σπουδαιότερος από όλους διεθνώς. Έχουμε και πολλές γυναίκες σπουδαίες όπως: Μαρία Πωλ, Έρση Χατζημικάλη, Έφη Μιχέλη κ.α. Επίσης ο Ζωγράφος, ο εικονογράφος του Μακρυγιάννη ήταν ο πρώτος «επώνυμος».

b_10845_dsc_4333_Η Ελληνική Ναΐφ ζωγραφική πηγάζει από την Βυζαντινή τεχνοτροπία. Τα υλικά, ξύλο, νεροχρώματα, η προοπτική, επιτυγχάνεται με την πολυχρωμία, τα περίπλοκα σχήματα, τα περιγράμματα και δεν αγαπά τα κενά. Είναι περιγραφική αλλά κυρίως συμβολική και εξαιρετικά πολυεπίπεδη. Είναι τέχνη περιθωριακή. Συγγενεύει με την παιδική, την art brut, τα graffiti, τις εικαστικές εκφράσεις περιθωριακών ομάδων.

Τέλος όπως μπορεί να διαπιστώσει κανείς η Ελληνική Ναΐφ έχει κοινά σημεία με όλες τις λαϊκές εικαστικές εκφράσεις διεθνώς, διότι όπως και αυτές είναι κυρίως αρχέτυπες. Σοφία Καλογεροπούλου

b_10853_dsc_4331_webΗ Σοφία Καλογεροπούλου είναι μία διεθνώς καταξιωμένη εικαστικός που κατατάσσεται στο χώρο της Ναΐφ ζωγραφικής. Το ιδιαίτερο εικαστικό της ιδίωμα είναι υποδόρια υπερρεαλιστικό, ενώ την ίδια στιγμή στο έργο της εντοπίζονται πολυεπίπεδες αναφορές σε σύγχρονα ρεύματα. Οι χαρακτηριστικοί τίτλοι των έργων της καταδεικνύουν τον οργανικό ρόλο που διαδραματίζει η αφήγηση στο έργο της ζωγράφου, αποτυπώνοντας πανηγυρικά τη θετική αντίληψή της για τη ζωή.

Γεννήθηκε στην Αθήνα. Είναι απόφοιτος του Αμερικανικού Κολλεγίου Ελλάδος και πτυχιούχος Νομικών, Πολιτικών και Οικονομικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Αθηνών. Σπούδασε μουσική στο Ωδείο Αθηνών και στο «Στούντιο» της Όπερας της Βιέννης. Την περίοδο 1976-77, εμφανίστηκε στην Κρατική Όπερα της Βιέννης ως σολίστ με το πατρικό της όνομα Σοφία Μαζαράκη. Στη ζωγραφική είναι αυτοδίδακτη. Από το 1990 που πρωτοεμφανίστηκε ως ζωγράφος, έχει πραγματοποιήσει πλήθος ατομικών εκθέσεων στην Ελλάδα και το εξωτερικό (Νέα Υόρκη, Βρυξέλλες, Λευκωσία, Άγκυρα, Σμύρνη, Τελ Αβίβ, Γκέτενμπουργκ κ.ά.). Παράλληλα, έχει συμμετάσχει μέρος σε πολλές ομαδικές εκθέσεις ανά τον κόσμο (Γαλλία, Σουηδία, Ισπανία, Τουρκία, Ιταλία, Ιαπωνία, ΗΠΑ, Ελβετία, Ισραήλ κ.ά).

http://www.mcf.gr/el/whats_on/?ev=mithoi_procnosis_ekthesi_tis_sofias_kaloceropoiloi

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: