• Δώστε μου ένα μέρος να κοιτάω

    Ξεχάστε με στη θάλασσα.....

    GAIVOTAS

    Να’ μουν πουλί θαλασσινό
    να ‘ρχόμουνα όπου είσαι…


    Choose your language
    to translate

    Πάνω από τις πατημασιές που αφήνουν οι οπλές των αλόγων

    καθώς οι άνθρωποι έφιπποι καλπάζουν

    ακολουθώντας τα τύμπανα της παραφροσύνης

    θα σκορπίζω τις στιγμές μας αγάπη μου σβήνοντας έτσι

    -αν και με πόνο- τα ίχνη από το μάταιο τούτο σπαραγμό.

    Για τους μακρινούς απόγονούς μας,

    όταν από ανάγκη κάποτε θα θελήσουν να μας πάρουν το κατόπι….

    μη και ματώσουν σε τούτους τους θρυμματισμένους καιρούς που αγαπηθήκαμε….

    Β.Π

  • free counters

    ΕΦΗ ΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟΥ efigeo63@gmail.com

  • Blog Stats

    • 821,057 hits
  • Στον καθρέφτη του νερού Δυσπιστείς Την ίδια σου την όψη

  • ΣΗΜΕΡΑ ΓΙΟΡΤΑΖΕΙ

  • ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ…

  • Μπορεί αυτός ο κόσμος να είναι ένα λάθος αλλά οι κερασιές ανθίζουν

  • ΤΟ ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ – SOS 1056

  • Αγέραστες οι δίνες. Ο κύκλος αγέραστος σαν πνεύμα που περιφέρει τα ρόδια του από γενιά σε γενιά, αφήνοντας σαν χνάρι, το πουκάμισό του φιδιού, να περπατήσει ο απόγονος, να ξεγελάσει το Μινώταυρο και να αγκαλιάσει το φως και σένα!!!

  • WWF

  • Συγκεντρώνω τους πόθους μας, έτσι έξω από τους προμαχώνες έχω την πολιτεία μας στην καρδιά και έναν αόρατο στρατό με άρματα και άλογα βάζω στα δικά σου χέρια

  • Αρχείο

  • XAMOΓΕΛΑΣΤΕ

  • Πήγαινε στην παραλία σκύψε στη θάλασσα … ξεκίνα να μετράς τις σταγόνες του νερού.... Τόσο πολύ σ’αγαπώ!!!

  • Γ.ΡΟϊΛΟΣ 1867-1928

    Γ.ΡΟϊΛΟΣ 1867-1928 Οι ποιητές (π. 1919)

    Το DNA του Ποιητή

    Μίνα Παπανικολάου

    “Στα βιβλία της ζωής, που δεν γράφτηκαν ακόμα, στο αίμα των Ποιητών που θα ρέει πάντα ταγμένο στην Ουτοπία, στο θάνατο που νικήθηκε από το δάκρυ της αγάπης, στα παλάτια που χτίσαμε, αποκλείοντας τα σκοτάδια, στο Φως, Νυν και Αεί”
     
  • Κικλήσκω μέγαν, αγνόν, εράσμιον, ηδύν έρωτα, τοξαλκή, πτερόεντα, πυρίδρομον, εύδρομον ορμή, συμπαίζοντα θεοίς ηδέ θνητοίς ανθρώποις, ευπάλαμον, διφνή, πάντων κληίδας έχοντας

  • SYNC BLOGS

  • γλάροςΠου ακούμπησες τα λευκά σου φτερά και έγιναν γκρίζα; ρώτησε τον γλάρο μια πεταλούδα. - Πέρασα από την σκέψη ενός πικραμένου... ΛΟΥΔΟΒΙΚΟΣ ΤΩΝ ΑΝΩΓΕΙΩΝ

  • Σώπασε…
    ένα σκυλί αλυχτάει μέσα στη νύχτα..
    Σώπασε…
    ένας κάδος απορριμμάτων
    λεηλατείται στα μουλωχτά έξω από την πόρτα μας.
    Σώπασε....
    Ένα κλάμα παιδιού σέρνεται στο δρόμο σα φίδι.
    Σώπασε…
    Δεν έχω πια λέξεις.
    Τις σκόρπισα όλες σε μικρές-μικρές φλογίτσες
    και περιμένω, βουβά να με αγκαλιάσεις απόψε…..
    ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΑΠΑΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟΣ
  • ΑΝΕR' S TATTOO

    ΝΕΡΑΪΔΑ ΜΟΥ

    Kοιτώ τα μάτια σου και ταξιδεύω σε χίλιες παραμυθιένες λίμνες....

    μα πάντα μια η νεράϊδα....

    ΕΣΥ ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ!!!!!!!

  • ''Άς χαρίσουμε στην λογική αλήτικες φτερούγες''

    Π.Ελυάρ

    Kι΄αμα πηδάω κάθε νύχτα

    από την κορυφή της λύπης μου δεν είναι απο συνήθεια ειναι γιατί η αλήθεια, κύριοι, προϋποθέτει ύψος.

    Γ.Στίγκας

    ΤΟ ΦΕΥΓΙΟ ΤΟΥ ΠΕΛΑΡΓΟΥ

    Μου μοιάζουνε οι πελαργοί

    σαν την ψυχή του ποιητή

    που και να θέλει δεν μπορεί

    στον τόπο του να μένει...

  • το πρώτο μου βραβείο

    ΒΡΑΒΕΙΟ ΑΞΙΑΓΑΠΗΤΟΥ BLOG http://www.sync.gr/takis012/

Άλεξ Τρεμούλης – “Tucker 48” “Gyronaut X-1” θρυλικά αυτοκίνητα και μηχανές

Ελληνοαμερικανός σχεδιαστής αυτοκινήτων. Κορυφαία δημιουργία του, το θρυλικό μοντέλο “Tucker 48”, ένα από τα εμβληματικά επιβατικά στην ιστορία του αυτοκινήτου.

τΟ Αλέξανδρος Τρεμούλης (Alex Tremulis) γεννήθηκε στις 23 Ιανουαρίου 1914 στο Σικάγο. Οι γονείς του, Σαράντος και Αντωνία, κατάγονταν από τη Λακωνία. O πατέρας του ήταν γιατρός και του μετέδωσε την αγάπη για τα αυτοκίνητα και την ταχύτητα. Σε ηλικία 19 ετών έπιασε δουλειά στην αυτοκινητοβιομηχανία Auburn – Cord – Duesenberg και γρήγορα εξελίχθηκε σε ένα από τους βασικούς σχεδιαστές της εταιρείας, αν και αυτοδίδακτος. Μεταξύ των δημιουργιών του, τα περίφημα και κλασικά πλέον αυτοκίνητα Cord 810 και 812, καθώς και το σπορ διθέσιο χειροποίητο Duesenberg. Παρέμεινε στην εταιρεία μέχρι την πτώχευσή της, το 1937.

Αφού δούλεψε για λίγο στην General Motors, μετακινήθηκε στην Briggs-Le Baron, που κατασκεύαζε αμαξώματα για την Chrysler. Το 1938 τον βρήκε στην Custom Motors, στο Μπέβερλι Χιλς, η οποία έφτιαχνε κατά παραγγελία αυτοκίνητα για τους σταρ του Χόλιγουντ. Παράλληλα, συνεργαζόταν με τις αυτοκινητοβιομηχανίες Crosley και American Bantam.

P Για τη δεύτερη σχεδίασε μοντέλα, τα οποία παρέμειναν στην παραγωγή έως το 1941, οπότε η εταιρεία άρχισε να κατασκευάζει στρατιωτικά οχήματα, με κορυφαίο το πρωτότυπο Jeep. Το 1939 συμμετείχε στην ομάδα που σχεδίασε το αυτοκίνητο Packard Clipper και δύο χρόνια αργότερα το μοντέλο Thunderbolt της Chrysler. Η συνεισφορά του ήταν καθοριστική στη σχεδίαση των δύο αυτών μοντέλων, που επηρέασαν στυλιστικά τη μεταπολεμική αυτοκινητοβιομηχανία.

Μετά τον βομβαρδισμό του Περλ Χάρμπορ από τους Ιάπωνες (7 Δεκεμβρίου 1941) και την εμπλοκή των Αμερικανών στον Β’ Παγκόσμιο UUΠόλεμο (8 Δεκεμβρίου 1941), ο Τρεμούλης επιστρατεύτηκε και υπηρέτησε στην Πολεμική Αεροπορία, όπου είχε την ευκαιρία να εργαστεί σε διάφορα προωθημένα σχέδια. Ένα από αυτά ήταν η κατασκευή ενός αεροπλάνου πολλαπλών ρόλων, με διαστημικές ικανότητες. Το σχέδιό του άρχισε να υλοποιείται το 1957 από την Boeing με την κωδική ονομασία Χ-20 Dyna-Soar, αλλά εγκαταλείφθηκε το 1963, όταν άρχισε το διαστημικό πρόγραμμα των ΗΠΑ. Σήμερα θεωρείται ο πρόδρομος του διαστημικού λεωφορείου.

Μετά τον πόλεμο δούλεψε για τον σχεδιαστικό οίκο Tammen & Denison και το 1947, ύστερα από μια δεκαπεντάλεπτη συνομιλία με τον οραματιστή σχεδιαστή και επιχειρηματία Πρέστον Τάκερ, τον έπεισε να αναλάβει τον σχεδιασμό του θρυλικού μοντέλου “1948 Tucker Sedan” ή “Tucker 48”, το οποίο με τις καινοτομίες που εισήγαγε έγραψε ιστορία. Κατασκευάστηκαν μόνο 51 αυτοκίνητα του συγκεκριμένου μοντέλου, λόγω χρεωκοπίας της Tucker, και σήμερα θεωρούνται πανάκριβα συλλεκτικά αντικείμενα.

Ford-X-2000-Concept-Car-1958-Photo-03-800x600Το 1957 μεταπήδησε στη Ford για να σχεδιάσει το “αυτοκίνητο του 2000”, το μοντέλο Ford X-2000, από το οποίο παράχθηκε μόνο ένα αυτοκίνητο από τον Άγγλο  μηχανικό Άντι Σόντερς για να επιδειχθεί σε εκθέσεις αυτοκινήτων το 2000. Το 1962 σχεδίασε το Ford Seattle-ite XXI, το οποίο παρουσιάστηκε στην Παγκόσμια Έκθεση του Σιάτλ, αλλά η εταιρεία δεν προχώρησε στην παραγωγή του. Εγκατέλειψε την Ford το 1963 και ίδρυσε το δικό του σχεδιαστικό γραφείο στο Αν Αρμπορ του Μίτσιγκαν. Πιο γνωστές δημιουργίες του ήταν το “αγροτικό” Subaru BRAT και το φουτουριστικό Subaru X-100.

Το 1966 σχεδίασε τη μοτοσυκλέτα “Gyronaut X-1”, η οποία με αναβάτηκατάλογος τον Μπομπ Λέπαν πέτυχε παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας με 395.361447 χλμ/ω στις αλυκές της Γιούτας. Σχεδίασε, ακόμη, τα πρωτότυπα αγωνιστικά αυτοκίνητα “Goodyear Wingfoot Express” (το πρώτο πυραυλοκίνητο αυτοκίνητο, που έφθασε τα 836,86 χιλμ/ω) και “Green Monster” (που έχασε την ευκαιρία να δημιουργήσει παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας, όταν έχασε ένα τροχό κατά τη διάρκεια της προσπάθειάς του κι ενώ έτρεχε με ταχύτητα 965 χλμ/ω. Ανάμεσα στα σχέδιά του περιλαμβάνεται κι ένα δίτροχο σεληνιακό όχημα, παραγγελία της NASA, η οποία δεν προχώρησε στην κατασκευή του.

Ο Τρεμούλης ήταν τακτικός συνεργάτης του περιοδικού «Road & Track», ενώ συμμετείχε ως σύμβουλος στα γυρίσματα της ταινίας του Φράνσις Φορντ Κόπολα “Τάκερ, ο άνθρωπος και το όνειρό του” (Tucker: The Man and His Dream), παραγωγής 1988. Τον ρόλο του “Τρεμούλη” στην ταινία έπαιζε ο ελληνοκαναδός ηθοποιός Ηλίας Κοτέας. Παρεμπιπτόντως, ο Κόπολα είναι ο ιδιοκτήτης μιας από τις 49 “Tucker 48” που κυκλοφορούν σήμερα.

Το 1982 εισήλθε στο Πάνθεον του Αυτοκινήτου (Automobile Hall of Fame) και το 1987 τιμήθηκε από τη Διεθνή Ένωση Μηχανικών Αυτοκίνησης (SAE) για τον σχεδιασμό του “Tucker 48”, ενός από τα  “σημαντικότερα αυτοκίνητα του δεύτερου μισού του 20ου αιώνα”.

Ο Άλεξ Τρεμούλης πέθανε στις 29 Δεκεμβρίου 1991, στην πόλη Βεντούρα της Καλιφόρνιας

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: