• Δώστε μου ένα μέρος να κοιτάω

    Ξεχάστε με στη θάλασσα.....

    GAIVOTAS

    Να’ μουν πουλί θαλασσινό
    να ‘ρχόμουνα όπου είσαι…


    Choose your language
    to translate

    Πάνω από τις πατημασιές που αφήνουν οι οπλές των αλόγων

    καθώς οι άνθρωποι έφιπποι καλπάζουν

    ακολουθώντας τα τύμπανα της παραφροσύνης

    θα σκορπίζω τις στιγμές μας αγάπη μου σβήνοντας έτσι

    -αν και με πόνο- τα ίχνη από το μάταιο τούτο σπαραγμό.

    Για τους μακρινούς απόγονούς μας,

    όταν από ανάγκη κάποτε θα θελήσουν να μας πάρουν το κατόπι….

    μη και ματώσουν σε τούτους τους θρυμματισμένους καιρούς που αγαπηθήκαμε….

    Β.Π

  • free counters

    ΕΦΗ ΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟΥ efigeo63@gmail.com

  • Blog Stats

    • 801,351 hits
  • Στον καθρέφτη του νερού Δυσπιστείς Την ίδια σου την όψη

  • ΣΗΜΕΡΑ ΓΙΟΡΤΑΖΕΙ

  • ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ…

  • Μπορεί αυτός ο κόσμος να είναι ένα λάθος αλλά οι κερασιές ανθίζουν

  • ΤΟ ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ – SOS 1056

  • Αγέραστες οι δίνες. Ο κύκλος αγέραστος σαν πνεύμα που περιφέρει τα ρόδια του από γενιά σε γενιά, αφήνοντας σαν χνάρι, το πουκάμισό του φιδιού, να περπατήσει ο απόγονος, να ξεγελάσει το Μινώταυρο και να αγκαλιάσει το φως και σένα!!!

  • WWF

  • Συγκεντρώνω τους πόθους μας, έτσι έξω από τους προμαχώνες έχω την πολιτεία μας στην καρδιά και έναν αόρατο στρατό με άρματα και άλογα βάζω στα δικά σου χέρια

  • Αρχείο

  • XAMOΓΕΛΑΣΤΕ

  • Πήγαινε στην παραλία σκύψε στη θάλασσα … ξεκίνα να μετράς τις σταγόνες του νερού.... Τόσο πολύ σ’αγαπώ!!!

  • Γ.ΡΟϊΛΟΣ 1867-1928

    Γ.ΡΟϊΛΟΣ 1867-1928 Οι ποιητές (π. 1919)

    Το DNA του Ποιητή

    Μίνα Παπανικολάου

    “Στα βιβλία της ζωής, που δεν γράφτηκαν ακόμα, στο αίμα των Ποιητών που θα ρέει πάντα ταγμένο στην Ουτοπία, στο θάνατο που νικήθηκε από το δάκρυ της αγάπης, στα παλάτια που χτίσαμε, αποκλείοντας τα σκοτάδια, στο Φως, Νυν και Αεί”
     
  • Κικλήσκω μέγαν, αγνόν, εράσμιον, ηδύν έρωτα, τοξαλκή, πτερόεντα, πυρίδρομον, εύδρομον ορμή, συμπαίζοντα θεοίς ηδέ θνητοίς ανθρώποις, ευπάλαμον, διφνή, πάντων κληίδας έχοντας

  • SYNC BLOGS

  • γλάροςΠου ακούμπησες τα λευκά σου φτερά και έγιναν γκρίζα; ρώτησε τον γλάρο μια πεταλούδα. - Πέρασα από την σκέψη ενός πικραμένου... ΛΟΥΔΟΒΙΚΟΣ ΤΩΝ ΑΝΩΓΕΙΩΝ

  • Σώπασε…
    ένα σκυλί αλυχτάει μέσα στη νύχτα..
    Σώπασε…
    ένας κάδος απορριμμάτων
    λεηλατείται στα μουλωχτά έξω από την πόρτα μας.
    Σώπασε....
    Ένα κλάμα παιδιού σέρνεται στο δρόμο σα φίδι.
    Σώπασε…
    Δεν έχω πια λέξεις.
    Τις σκόρπισα όλες σε μικρές-μικρές φλογίτσες
    και περιμένω, βουβά να με αγκαλιάσεις απόψε…..
    ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΑΠΑΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟΣ
  • ΑΝΕR' S TATTOO

    ΝΕΡΑΪΔΑ ΜΟΥ

    Kοιτώ τα μάτια σου και ταξιδεύω σε χίλιες παραμυθιένες λίμνες....

    μα πάντα μια η νεράϊδα....

    ΕΣΥ ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ!!!!!!!

  • ''Άς χαρίσουμε στην λογική αλήτικες φτερούγες''

    Π.Ελυάρ

    Kι΄αμα πηδάω κάθε νύχτα

    από την κορυφή της λύπης μου δεν είναι απο συνήθεια ειναι γιατί η αλήθεια, κύριοι, προϋποθέτει ύψος.

    Γ.Στίγκας

    ΤΟ ΦΕΥΓΙΟ ΤΟΥ ΠΕΛΑΡΓΟΥ

    Μου μοιάζουνε οι πελαργοί

    σαν την ψυχή του ποιητή

    που και να θέλει δεν μπορεί

    στον τόπο του να μένει...

  • το πρώτο μου βραβείο

    ΒΡΑΒΕΙΟ ΑΞΙΑΓΑΠΗΤΟΥ BLOG http://www.sync.gr/takis012/

Τζόρτζιο ντε Κίρικο – «’Αλκηστη: Μια ιστορία αγάπης από τη Φεράρα»

38F8F43B5524DEDF194EADA4BB4854A9Μια άγνωστη ως σήμερα πτυχή της προσωπικής – και όχι μόνο – ζωής του Τζόρτζιο ντε Κίρικο φέρνει στο φως ένα νέο βιβλίο που κυκλοφορεί αυτές τις ημέρες στη διεθνή αγορά. Με τίτλο «’Αλκηστη: Μια ιστορία αγάπης από τη Φεράρα» («Alceste: Una storia d’ amore ferrarese», όπως είναι ο πρωτότυπος τίτλος στα ιταλικά, εκδόσεις Maretti) το βιβλίο φωτίζει τη σχέση του ιταλού – γεννημένου στον Βόλο – ζωγράφου, συγγραφέα και γλύπτη με τη νεαρή Αντόνια Μπολονιέζι μέσα από την ανέκδοτη ως σήμερα αλληλογραφία των δύο ερωτευμένων.

cover-alceste-dechirico
Ο καλλιτέχνης – ένας από τους διαμορφωτές του ιδιώματος της μεταφυσικής ζωγραφικής – γνώρισε την κοπέλα στη διάρκεια της τριετούς (1915-1918) παραμονής του στη «Φεράρα των εκπλήξεων» και μέσα από τις περίπου 100 επιστολές που περιλαμβάνονται στο βιβλίο αποκαλύπτονται ενδιαφέρουσες πλευρές όχι μόνο του συναισθηματικού του κόσμου αλλά και των αισθητικών αναζητήσεών του.

‘Εναν αιώνα μετά την άφιξη του Τζόρτζιο ντε Κίρικο (1888-1978) στη Φεράρα ως νεοστρατολογημένου – είχε προηγηθεί η κατάταξή του στη Φλωρεντία ύστερα από μια περίοδο λιποταξίας από το πολεμικό κάλεσμα – ο δισεγγονός της Αντόνια Εουτζένιο Μπολονιέζι προσφέρει στο Ιδρυμα που φέρει το όνομα του καλλιτέχνη – και όχι μόνο σε αυτό –  ένα νέο, χρήσιμο εργαλείο για την έρευνα.

Παρότι τα σχέδια των δύο νέων για γάμο δεν ευοδώθηκαν, τελικά πρόκειται για μια γοητευτική ιστορία αγάπης μέσα από την οποία προκύπτουν  και νέα στοιχεία για τις καλλιτεχνικές κατευθύνσεις του Ντε Κίρικο μεταπολεμικά, γεγονός το οποίο παρέχει την ευκαιρία για μια διαφορετική θεώρηση της προσωπικότητάς του γενικότερα.

Η ιδεατή σύζυγος

Ο Ντε Κίρικο είχε αποτυπώσει τη μορφή της αγαπημένης του Αντόνια (την οποία του άρεσε να αποκαλεί ‘Αλκηστη, τη μυθολογική ιδανική σύζυγο) σε ένα πορτρέτο του 1918 το οποίο πρωτοπαρουσιάστηκε την επόμενη χρονιά στην πρώτη προσωπική έκθεσή του.

Ο πίνακας προκάλεσε μεγάλη εντύπωση. Χαρακτηριστικό το γράμμα που έστειλε ο Ντε Κίρικο στις 5 Φεβρουαρίου 1919 από τη Ρώμη στη νεαρή κοπέλα: «Η έκθεση πάει περίφημα, το πορτρέτο σου αποτελεί αντικείμενο μεγάλου θαυμασμού, το έχω ονομάσει «‘Αλκηστη»». Λίγες ημέρες αργότερα, στις 14 του ίδιου μηνός, ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου, της γράφει προαναγγέλλοντας ουσιαστικά την αγορά του πορτρέτου: «Την «‘Αλκηστη» τη «φλερτάρουν» πολλοί και φοβάμαι πως θα την πάρουν μακριά μου».
The Painter's Family 1926 by Giorgio de Chirico 1888-1978

Ο Εουτζένιο Μπολονιέζι αντιμετωπίζει την ιστορία αγάπης της προγιαγιάς του με ευαισθησία. ‘Οπως χαρακτηριστικά σημειώνει ο Φάμπιο Μπέντζι, πρόεδρος του Ιδρύματος Ντε Κίρικο στην έκδοση, «βρισκόμαστε μπροστά σε ένα άλλο πρόσωπο του θετού γιου της Φεράρας: ένα πρόσωπο τρυφερό και στοργικό στη διάρκεια της διετίας που έμεινε σε αυτή την πόλη και το οποίο δεν έχει να κάνει μόνο με τις στρατιωτικές υποχρεώσεις, τη ζωγραφική και τη μελέτη του…

Οι επιστολές αυτές συμπληρώνουν το ανθρώπινο πορτρέτο του Ντε Κίρικο: από αυτές προκύπτει ένας άνθρωπος ακέραιος, τίμιος και εργατικός, ο οποίος πάλευε σκληρά προκειμένου να κατακτήσει τις αναγκαίες προϋποθέσεις για να κάνει πράξη το όνειρο της ζωής του που μοιραζόταν με την αγαπημένη του, έχοντας παράλληλα να αντιμετωπίσει και τα κελεύσματα της μοίρας»

Η κομβική χρονιά

Ο ίδιος υπογραμμίζει τη σημασία του συγκεκριμένου αρχειακού 797px-Self-portrait_by_Giorgio_de_Chiricoυλικού. Ως σήμερα, σημειώνει, οι γνώσεις μας για το 1919, «χρονιά κομβική για τη διαμόρφωση του κλασικισμού του Ντε Κίρικο, ήταν περιορισμένες σε μια γενικόλογη φιλολογία».

Το υλικό αυτό προσφέρει κατά την άποψή του τη δυνατότητα πρόσβασης στην ποιότητα της ψυχής των πρωταγωνιστών και στα ήθη της εποχής που εμπεριέχουν κάτι το αιώνιο και το κλασικό, το αρμονικό και το μοιραίο, στοιχεία τα οποία ταυτίζονται με την πεμπτουσία της δημιουργίας του καλλιτέχνη.

http://www.tovima.gr/culture/article/?aid=670329

 

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: