• Δώστε μου ένα μέρος να κοιτάω

    Ξεχάστε με στη θάλασσα.....

    GAIVOTAS

    Να’ μουν πουλί θαλασσινό
    να ‘ρχόμουνα όπου είσαι…


    Choose your language
    to translate

    Πάνω από τις πατημασιές που αφήνουν οι οπλές των αλόγων

    καθώς οι άνθρωποι έφιπποι καλπάζουν

    ακολουθώντας τα τύμπανα της παραφροσύνης

    θα σκορπίζω τις στιγμές μας αγάπη μου σβήνοντας έτσι

    -αν και με πόνο- τα ίχνη από το μάταιο τούτο σπαραγμό.

    Για τους μακρινούς απόγονούς μας,

    όταν από ανάγκη κάποτε θα θελήσουν να μας πάρουν το κατόπι….

    μη και ματώσουν σε τούτους τους θρυμματισμένους καιρούς που αγαπηθήκαμε….

    Β.Π

  • free counters

    ΕΦΗ ΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟΥ efigeo63@gmail.com

  • Blog Stats

    • 792,864 hits
  • Στον καθρέφτη του νερού Δυσπιστείς Την ίδια σου την όψη

  • ΣΗΜΕΡΑ ΓΙΟΡΤΑΖΕΙ

  • ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ…

  • Μπορεί αυτός ο κόσμος να είναι ένα λάθος αλλά οι κερασιές ανθίζουν

  • ΤΟ ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ – SOS 1056

  • Αγέραστες οι δίνες. Ο κύκλος αγέραστος σαν πνεύμα που περιφέρει τα ρόδια του από γενιά σε γενιά, αφήνοντας σαν χνάρι, το πουκάμισό του φιδιού, να περπατήσει ο απόγονος, να ξεγελάσει το Μινώταυρο και να αγκαλιάσει το φως και σένα!!!

  • WWF

  • Συγκεντρώνω τους πόθους μας, έτσι έξω από τους προμαχώνες έχω την πολιτεία μας στην καρδιά και έναν αόρατο στρατό με άρματα και άλογα βάζω στα δικά σου χέρια

  • Αρχείο

  • XAMOΓΕΛΑΣΤΕ

  • Πήγαινε στην παραλία σκύψε στη θάλασσα … ξεκίνα να μετράς τις σταγόνες του νερού.... Τόσο πολύ σ’αγαπώ!!!

  • Γ.ΡΟϊΛΟΣ 1867-1928

    Γ.ΡΟϊΛΟΣ 1867-1928 Οι ποιητές (π. 1919)

    Το DNA του Ποιητή

    Μίνα Παπανικολάου

    “Στα βιβλία της ζωής, που δεν γράφτηκαν ακόμα, στο αίμα των Ποιητών που θα ρέει πάντα ταγμένο στην Ουτοπία, στο θάνατο που νικήθηκε από το δάκρυ της αγάπης, στα παλάτια που χτίσαμε, αποκλείοντας τα σκοτάδια, στο Φως, Νυν και Αεί”
     
  • Κικλήσκω μέγαν, αγνόν, εράσμιον, ηδύν έρωτα, τοξαλκή, πτερόεντα, πυρίδρομον, εύδρομον ορμή, συμπαίζοντα θεοίς ηδέ θνητοίς ανθρώποις, ευπάλαμον, διφνή, πάντων κληίδας έχοντας

  • SYNC BLOGS

  • γλάροςΠου ακούμπησες τα λευκά σου φτερά και έγιναν γκρίζα; ρώτησε τον γλάρο μια πεταλούδα. - Πέρασα από την σκέψη ενός πικραμένου... ΛΟΥΔΟΒΙΚΟΣ ΤΩΝ ΑΝΩΓΕΙΩΝ

  • Σώπασε…
    ένα σκυλί αλυχτάει μέσα στη νύχτα..
    Σώπασε…
    ένας κάδος απορριμμάτων
    λεηλατείται στα μουλωχτά έξω από την πόρτα μας.
    Σώπασε....
    Ένα κλάμα παιδιού σέρνεται στο δρόμο σα φίδι.
    Σώπασε…
    Δεν έχω πια λέξεις.
    Τις σκόρπισα όλες σε μικρές-μικρές φλογίτσες
    και περιμένω, βουβά να με αγκαλιάσεις απόψε…..
    ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΑΠΑΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟΣ
  • ΑΝΕR' S TATTOO

    ΝΕΡΑΪΔΑ ΜΟΥ

    Kοιτώ τα μάτια σου και ταξιδεύω σε χίλιες παραμυθιένες λίμνες....

    μα πάντα μια η νεράϊδα....

    ΕΣΥ ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ!!!!!!!

  • ''Άς χαρίσουμε στην λογική αλήτικες φτερούγες''

    Π.Ελυάρ

    Kι΄αμα πηδάω κάθε νύχτα

    από την κορυφή της λύπης μου δεν είναι απο συνήθεια ειναι γιατί η αλήθεια, κύριοι, προϋποθέτει ύψος.

    Γ.Στίγκας

    ΤΟ ΦΕΥΓΙΟ ΤΟΥ ΠΕΛΑΡΓΟΥ

    Μου μοιάζουνε οι πελαργοί

    σαν την ψυχή του ποιητή

    που και να θέλει δεν μπορεί

    στον τόπο του να μένει...

  • το πρώτο μου βραβείο

    ΒΡΑΒΕΙΟ ΑΞΙΑΓΑΠΗΤΟΥ BLOG http://www.sync.gr/takis012/

Shiraz Arts Festival – Φεστιβάλ στην πόλη των κήπων και των ποιητών

Το Σιράζ είναι μια πανέμορφη και ιστορική πόλη στα νοτιοδυτικά του Ιράν. Πρωτεύουσα του γεωγραφικού διαμερίσματος Φαρς και απέχει εβδομήντα χιλιόμετρα από την αρχαία πρωτεύουσα των Αχαιμενιδών, την Περσέπολις. Η πόλη έχει πληθυσμό 1.7 εκ. κατοίκους με σημαντική οικονομική δραστηριότητα, με το μεγαλύτερο ηλιακό πάρκο της χώρας. Πρόσφατα εγκαινίασε και μονάδες παραγωγής αιολικής ενέργειας. Όλα αυτά σε απόσταση αναπνοής από την γειτονική επαρχία του Χουζεστάν που υπάρχουν κάποια από τα μεγαλύτερα κοιτάσματα πετρελαίου στον κόσμο. Συγχρόνως όμως, το Σιράζ αποτελεί και πόλος έλξης τουριστών. Γιατί; Διότι είναι η πόλη των ποιητών, της λογοτεχνίας, των κήπων και του κρασιού.

 Το Σιράζ είναι η γενέτειρα των μεγαλύτερων εκπροσώπων του περσικού έμμετρου λόγου, των Σααντί και Χαφέζ. Ο Σααντί έγινε πολύ γνωστός στην Ελλάδα μέσω μιας κινηματογραφικής σκηνής. Όταν ο Γιώργος Κωνσταντίνου και η Αλίκη Βουγιουκλάκη στην ταινία «Χτυποκάρδια στο Θρανίο» καθόντουσαν σε ένα καφεζαχαροπλαστείο και μετά την παραγγελία του προφιτερόλ, εκείνος άρχισε να της απαγγέλει Σααντί με τους στίχους «Αγάπη μου, Αγάπη μου…». Κατόπιν αυτού, τους συνέλαβε ο γυμνασιάρχης της Αλίκης.

Η πόλη έχει εξαιρετικά τεμένη, ανάκτορα και πανέμορφους κήπους γεμάτους από ρόδα. Στα παζάρια της υπάρχουν εντυπωσιακής ομορφιάς χαλιά, κιλίμια και είδη χειροτεχνίας όπως σαμοβάρια, σετ τσαγιού, κορνίζες και πίνακες με μικρογραφίες γυναικείων φιγούρων της μεσαιωνικής Περσίας. Σε μια τόσο όμορφη πόλη που οι φιλότεχνοι κάτοικοί της αποστηθίζουν περήφανα τα ποιήματα των ποιητών τους, επιλέχθηκε να διοργανωθεί το Διεθνές Φεστιβάλ του Σιράζ το 1967.DAMON1

Ο τελευταίος Σάχης του Ιράν, Ρεζά Παχλαβί, αν και βρισκόταν στην εξουσία ήδη από το 1941, είχε διευκρινίσει πως θεωρούσε ανέντιμο να είναι ο βασιλιάς μιας φτωχής χώρας. Για αυτό τον λόγο είχε παρατείνει την επίσημη τελετή ενθρόνισης του για την περίοδο που το Ιράν θα είχε επιδείξει τα πρώτα βήματα ανάπτυξης του. Οι μεταρρυθμίσεις εκσυγχρονισμού της Λευκής Επανάστασης (Enghelabe Sefid) που δρομολογήθηκαν το 1963 εγκαινίασαν μια νέα εποχή για το Ιράν. Οι μεταρρυθμίσεις εστιάστηκαν στην δήμευση των εκτάσεων μεγαλογαιοκτημόνων και αναδιανομής τους σε ακτήμονες αγρότες, την χειραφέτηση των γυναικών με την απόδοση δικαιώματος εκλέγειν και εκλέγεσθαι, την πάταξη του αναλφαβητισμού και την εκβιομηχάνιση της χώρας. Ήδη το 1963, το Ιράν αποκτά την δική του εθνική αυτοκινητοβιομηχανία που παράγει το προσφιλές αμάξι Πεϊκάν.

DAMON3Το 1967 το Ιράν δεν ήταν ακόμα πλούσιο όπως έγινε το 1974 μετά το πετρελαϊκό μπουμ και την εκτόξευση της τιμής του πετρελαίου από 15,42 δολάρια το βαρέλι σε 48,92, αύξηση της τάξεως του 217,25%. Αλλά βρισκόταν σε ικανοποιητικό βαθμό ανάπτυξης ώστε το αυτοκρατορικό ζεύγος να στεφθεί επισήμως στα ανάκτορα Γκολεστάν της Τεχεράνης. Τον ίδιο χρόνο στα πλαίσια ανάδειξης του περσικού πολιτισμού, η Αυτοκράτειρα Φαράχ Παχλαβί επινόησε την δημιουργία ενός Φεστιβάλ διεθνούς κύρους που θα συμμετείχαν ισότιμα τόσο εγχώριοι καλλιτέχνες όσο και ξένοι. Ως καταλληλότερο μέρος επιλέχθηκε το Σιράζ λόγω και της γειτνίασης του με τον αρχαιολογικό χώρο της Περσέπολις, με στόχο την ταυτόχρονη αύξηση του τουρισμού και η χρηματοδότηση του καλύφθηκε από τον Εθνικό Οργανισμό Πετρελαίου. Το Σιράζ διέθετε ήδη πολλά ξενοδοχεία και μια πανεπιστημιούπολη, της οποίας η εστία θα κάλυπτε τις ανάγκες των επισκεπτών.

DAMON2Η υπεύθυνη επιτροπή διοργάνωσης ανέτρεξε στο Φεστιβάλ της Ρουέν για να εντοπίσει καλλιτέχνες της σύγχρονης μουσικής και να τους προσκαλέσει στο Σιράζ. Ανάλογα έπραξαν και στην περίπτωση του θεάτρου με το Διεθνές Φεστιβάλ του Νανσί.

Το 1967, το Φεστιβάλ του Σιράζ τίμησε με την παρουσία του, ο Γεχουντί Μενουχίν και την επόμενη χρονιά ο Ιάννης Ξενάκης και ο Άρθουρ Ρούμπινσταϊν. Το 1969 το Φεστιβάλ απέκτησε μια πρώτη διεθνή ακτινοβολία χάρη στο θέμα «Τα κρουστά ανά τον κόσμο» που ακούστηκαν το περσικό tomback, το ινδικό mridangan, το gamelan από το Μπαλί και το τύμπανο της Ρουάντας. Μαζί με τον Ξενάκη που ξαναήρθε, εμφανίστηκε και ο Ιταλός μουσικοσυνθέτης Μπρούνο Μαντέρνα ενώ το 1972 ο Ρόμπερτ Γουίλσον σκηνοθέτησε ένα θέαμα 168 ωρών που παιζόταν επί επτά ημέρες και επτά νύχτες δίχως διακοπή στους λόφους Κα Μάουντεν που δεσπόζουν το Σιράζ.

Το έργο «Η Αλίκη στην Χώρα των Θαυμάτων» ανέβηκε σε μία αποθήκη πεπονιών και το 1971 ο Πίτερ Μπρουκ ήρθε να ανεβάσει Orghast στην Περσέπολις. Το 1974 ο εραστής του Ιράν, Μορίς Μπεζάρ δημιούργησε ένα έργο αποκλειστικά για το Φεστιβάλ του Σιράζ, το Γκολεστάν. Η χορευτική παράσταση του Μπεζάρ έλαβε χώρα στον αρχαιολογικό χώρο της Περσέπολις, κάτω από τους κίονες της αίθουσας Απαντάνα και τον έναστρο θόλο. Η μουσική που ακουγόταν ήταν παραδοσιακή της ιρανικής επαρχίας Μπαλουχιστάν και το θέαμα ολοκληρώθηκε με την φωνή του Ιρανού Ραζαβί να απαγγέλλει στίχους από το Μεσνεβί του Τζελαλαντίν Ρουμί. Το 1975 το Φεστιβάλ τίμησε το ιαπωνικό θέατρο Νο που ποτέ άλλοτε δεν είχε ξαναδώσει παράσταση εκτός των συνόρων της Ιαπωνίας. Μεταξύ των άλλων διεθνών καλλιτεχνών που συμμετείχαν στα 10 χρόνια λειτουργίας του Φεστιβάλ του Σιράζ, ανήκουν η Αμερικανίδα σοπράνο Κάθι Μπερμπέριαν, οι Ινδοί χορευτές Κατχακάλι, ο Πολωνός σκηνοθέτης Γκροτόβσκι και η αμερικανική θεατρική ομάδα Bread and Puppet.

DAMON4Συγχρόνως προβλήθηκαν Ιρανοί καλλιτέχνες όπως η αοιδός Παρισά, οι ηθοποιοί Φαρζανέχ Ταϊμπί, Αλί Νασιριάν και Εζατολλάχ Εντεζαμί, οι μουσικοί Αλί Μπαχαρί, Χασάν Κασάι και οι σκηνοθέτες Αρμπί Οβανεσιάν, Μπιζάν Μοφίντ, Αμπάς Νααλμπαντιάν και Παρβίζ Σαγιάντ.

 Οι διαδηλώσεις κατά της μοναρχίας που είχαν ξεκινήσει ήδη από το 1978 και τελικώς ανάγκασαν την βασιλική οικογένεια σε εξορία το 1979, ανέκοψαν την πορεία του Φεστιβάλ του Σιράζ. Απότοκος της ενδεκαετούς λειτουργίας του είναι οι καλλιτέχνες πουαναδύθηκανκαι κείνοι που προβλήθηκαν μέσω αυτού. Επίσης, η διεθνής προβολή του Σιράζ και μέσω αυτού, του Ιράν. Μην ξεχνάμε την γνώμη που είχαν πολλοί δυτικοί της περιόδου για το Ιράν. Μόλις δεκαπέντε χρόνια νωρίτερα του 1967, ένας Γάλλος συμφοιτητής της Φαράχ Παχλαβί στο Πανεπιστήμιου του Παρισιού, την είχε ρωτήσει πόσες καμήλες αξίζει στον τόπο της…

http://karouzo.com/festival-stin-poli-ton-kipon-kai-ton-poiiton/

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: