• Δώστε μου ένα μέρος να κοιτάω

    Ξεχάστε με στη θάλασσα.....

    GAIVOTAS

    Να’ μουν πουλί θαλασσινό
    να ‘ρχόμουνα όπου είσαι…


    Choose your language
    to translate

    Πάνω από τις πατημασιές που αφήνουν οι οπλές των αλόγων

    καθώς οι άνθρωποι έφιπποι καλπάζουν

    ακολουθώντας τα τύμπανα της παραφροσύνης

    θα σκορπίζω τις στιγμές μας αγάπη μου σβήνοντας έτσι

    -αν και με πόνο- τα ίχνη από το μάταιο τούτο σπαραγμό.

    Για τους μακρινούς απόγονούς μας,

    όταν από ανάγκη κάποτε θα θελήσουν να μας πάρουν το κατόπι….

    μη και ματώσουν σε τούτους τους θρυμματισμένους καιρούς που αγαπηθήκαμε….

    Β.Π

  • free counters

    ΕΦΗ ΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟΥ efigeo63@gmail.com

  • Blog Stats

    • 811,529 hits
  • Στον καθρέφτη του νερού Δυσπιστείς Την ίδια σου την όψη

  • ΣΗΜΕΡΑ ΓΙΟΡΤΑΖΕΙ

  • ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ…

  • Μπορεί αυτός ο κόσμος να είναι ένα λάθος αλλά οι κερασιές ανθίζουν

  • ΤΟ ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ – SOS 1056

  • Αγέραστες οι δίνες. Ο κύκλος αγέραστος σαν πνεύμα που περιφέρει τα ρόδια του από γενιά σε γενιά, αφήνοντας σαν χνάρι, το πουκάμισό του φιδιού, να περπατήσει ο απόγονος, να ξεγελάσει το Μινώταυρο και να αγκαλιάσει το φως και σένα!!!

  • WWF

  • Συγκεντρώνω τους πόθους μας, έτσι έξω από τους προμαχώνες έχω την πολιτεία μας στην καρδιά και έναν αόρατο στρατό με άρματα και άλογα βάζω στα δικά σου χέρια

  • Αρχείο

  • XAMOΓΕΛΑΣΤΕ

  • Πήγαινε στην παραλία σκύψε στη θάλασσα … ξεκίνα να μετράς τις σταγόνες του νερού.... Τόσο πολύ σ’αγαπώ!!!

  • Γ.ΡΟϊΛΟΣ 1867-1928

    Γ.ΡΟϊΛΟΣ 1867-1928 Οι ποιητές (π. 1919)

    Το DNA του Ποιητή

    Μίνα Παπανικολάου

    “Στα βιβλία της ζωής, που δεν γράφτηκαν ακόμα, στο αίμα των Ποιητών που θα ρέει πάντα ταγμένο στην Ουτοπία, στο θάνατο που νικήθηκε από το δάκρυ της αγάπης, στα παλάτια που χτίσαμε, αποκλείοντας τα σκοτάδια, στο Φως, Νυν και Αεί”
     
  • Κικλήσκω μέγαν, αγνόν, εράσμιον, ηδύν έρωτα, τοξαλκή, πτερόεντα, πυρίδρομον, εύδρομον ορμή, συμπαίζοντα θεοίς ηδέ θνητοίς ανθρώποις, ευπάλαμον, διφνή, πάντων κληίδας έχοντας

  • SYNC BLOGS

  • γλάροςΠου ακούμπησες τα λευκά σου φτερά και έγιναν γκρίζα; ρώτησε τον γλάρο μια πεταλούδα. - Πέρασα από την σκέψη ενός πικραμένου... ΛΟΥΔΟΒΙΚΟΣ ΤΩΝ ΑΝΩΓΕΙΩΝ

  • Σώπασε…
    ένα σκυλί αλυχτάει μέσα στη νύχτα..
    Σώπασε…
    ένας κάδος απορριμμάτων
    λεηλατείται στα μουλωχτά έξω από την πόρτα μας.
    Σώπασε....
    Ένα κλάμα παιδιού σέρνεται στο δρόμο σα φίδι.
    Σώπασε…
    Δεν έχω πια λέξεις.
    Τις σκόρπισα όλες σε μικρές-μικρές φλογίτσες
    και περιμένω, βουβά να με αγκαλιάσεις απόψε…..
    ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΑΠΑΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟΣ
  • ΑΝΕR' S TATTOO

    ΝΕΡΑΪΔΑ ΜΟΥ

    Kοιτώ τα μάτια σου και ταξιδεύω σε χίλιες παραμυθιένες λίμνες....

    μα πάντα μια η νεράϊδα....

    ΕΣΥ ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ!!!!!!!

  • ''Άς χαρίσουμε στην λογική αλήτικες φτερούγες''

    Π.Ελυάρ

    Kι΄αμα πηδάω κάθε νύχτα

    από την κορυφή της λύπης μου δεν είναι απο συνήθεια ειναι γιατί η αλήθεια, κύριοι, προϋποθέτει ύψος.

    Γ.Στίγκας

    ΤΟ ΦΕΥΓΙΟ ΤΟΥ ΠΕΛΑΡΓΟΥ

    Μου μοιάζουνε οι πελαργοί

    σαν την ψυχή του ποιητή

    που και να θέλει δεν μπορεί

    στον τόπο του να μένει...

  • το πρώτο μου βραβείο

    ΒΡΑΒΕΙΟ ΑΞΙΑΓΑΠΗΤΟΥ BLOG http://www.sync.gr/takis012/

Δημιουργίες αλουμινίου – Νίκος Φλώρος

nikos_floros_3
Ο γλύπτης Νίκος Φλώρος είναι ένα παράδειγμα νέου καλλιτέχνη που έχει ξεπεράσει τα σύνορα της Ελλάδας, επιδεικνύοντας αρκετή δουλειά και αγάπη για την τέχνη. Tα γλυπτά του είναι αναγνωρίσιμα στο εξωτερικό και ο ίδιος με το ήθος του και φυσικά το έργο του έχει καταφέρει να συμπεριληφθεί ανάμεσα στους σημαντικότερους γλύπτες του κόσμου.

Η ιστορία του Νίκου αρχίζει πριν από 30 χρόνια, όταν το 1983 συμμετείχε σε έναν διαγωνισμό ζωγραφικής στο Αρκαδικό Φεστιβάλ με έναν ιδιαίτερο πίνακα, για τον οποίο η αείμνηστη Μελίνα

Μερκούρη του έδωσε το πρώτο βραβείο. Η Μελίνα, μάλιστα, πήρε αργότερα αυτόν τον πίνακα για να στολίσει το γραφείο της στο Υπουργείο Πολιτισμού.Ο Νίκος πηγαίνει στη συνέχεια στο Παρίσι για να σπουδάσει ζωγραφική στο Université Paris Sorbonne και από τότε ο κόσμος της τέχνης υποκλίνεται στις δημιουργίες του.

Η φήμη του φτάνει έως το Μητροπολιτικό Μουσείο της Νέας Υόρκης για το κοστούμι “Red Queen Elizabeth”, το οποίο τιμήθηκε με το πρώτο βραβείο, ενώ ο ίδιος επιλέχθηκε ανάμεσα σε πολλούς καταξιωμένους καλλιτέχνες ανά τον κόσμο, για τον επίσημο εορτασμό των 250 ετών της όπερας της Μπολόνια, με την ατομική έκθεση γλυπτών κοστουμιών της κορυφαίας Ελληνίδας ντίβας Μαρίας Κάλλας.Ο Νίκος είναι τόσο πολύ υπερήφανος για την ελληνική καταγωγή του, που κάθε φόρα που έχει έκθεση στο εξωτερικό φοράει μια καρφίτσα με την ελληνική σημαία.

Ο διεθνής τύπος του έχει κάνει μάλιστα τόσα πολλά αφιερώματα που θα χρειαζόμασταν πολλές σελίδες για να αναφερθώ σε αυτά. Ας τον αφήσουμε όμως να μας τα πει όλα από την αρχή.

nikos_floros_2
Πότε καταλάβατε ότι θέλατε να γίνετε γλύπτης;Δεν υπήρχε σαφής στιγμή που θέλησα να γίνω ένας καλλιτέχνης. Σαν παιδί ήθελα να δημιουργήσω και νομίζω ότι εξελίχθηκε φυσιολογικά από την επιθυμία μου και την εσωτερική ανάγκη.

nikos_floros_3
Εχετε λάβει αναγνώριση από όλο τον κόσμο για την εκτενή χρήση ενός
πολύ σύγχρονου υλικού, του αλουμινίου. Πώς προέκυψε αυτή η επιλογή;

Για τα έργα μου χρησιμοποιώ ανακυκλωμένα υλικά -εφημερίδες, περιοδικά, χαρτί περιτυλίγματος-, αλλά κυρίως αλουμίνιο, δοχεία που έχω μετατρέψει σε ύφασμα. Η μέθοδος αυτή δημιουργήθηκε και κατοχυρώθηκε με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας από εμένα το 2003.

‘Αρχισα να χρησιμοποιώ αναλώσιμα προϊόντα, διότι πιστεύω ότι οι σύγχρονοι ναοί μας σήμερα είναι τα σούπερ μάρκετ και τα εμπορικά κέντρα, όπου αισθανόμαστε ότι υπάρχουμε, με άλλα λόγια «καταναλώνω, άρα υπάρχω». Το αλουμίνιο είναι ένα υλικό το οποίο χαρακτηρίζει τη σύγχρονη εποχή μας, είναι μια πολύ σύγχρονη δημιουργία και είναι πλέον διαθέσιμο και διαδεδομένο στα καθημερινά μας κουτιά αναψυκτικών.

‘Ενα από τα πιο αναγνωρίσιμα εμπορικά σήματα στη σύγχρονη εποχή μας είναι η Coca Cola. Είναι γνωστή σε όλο τον κόσμο και ένα ισχυρό σύμβολο δύναμης και επιρροής. Από την άλλη πλευρά, σε όλη τη διάρκεια της ιστορίας, το ένδυμα χρησιμοποιούνταν από τους ισχυρούς για την επιβολή της δύναμης και της εξουσίας τους στους απλούς ανθρώπους.

Τα ρούχα έχουν προβάλει το καθεστώς και έχουν υπηρετήσει τους πλούσιους και ισχυρούς σαν τα σύμβολα της δύναμης και της επιρροής τους στους άλλους. Σήμερα, αυτό το αποκαλούμε “branding”. Τα ρούχα που φοριούνται από διάσημους και σημαντικούς ανθρώπους, όπως η βασίλισσα Ελισάβετ Α’, η Μαρία Κάλλας, η Γκρέις Κέλι, η Μεγάλη Αικατερίνη και άλλοι, έχουν διαδραματίσει έναν ζωτικής σημασίας ρόλο στην προβολή, την επιρροή και την εξουσία τους.

Μέσα από τα έργα μου, έχω σκοπό να συνδυάσω όλα αυτά τα στοιχεία για να δημιουργήσω μια εναλλακτική αντίληψη. Αξιοποιώντας αυτό το πολύ σύγχρονο μέσο, το αλουμίνιο, μαζί με ένα πολύ σύγχρονο και ισχυρό εμπορικό σήμα, Coca Cola, έχω δημιουργήσει μια νέα μορφή «υφάσματος» για να δημιουργηθούν αυτά τα γλυπτικά κοστούμια που θυμίζουν το status αυτών των ιστορικών προσωπικοτήτων.

Μέσα από αυτά τα γλυπτά κοστούμια, χρησιμοποιώντας ένα υλικό το οποίο είναι προϊόν της σύγχρονης κοινωνίας, στόχος μου είναι να καταστεί εμφανής η μεγάλη δύναμη και η αντοχή της μονοκρατορίας του μάρκετινγκ στη σύγχρονη εποχή μας και να φανεί πως το raison d’être της κοινωνίας μας έχει γίνει το σύνθημα «καταναλώνω, άρα υπάρχω».

nikos_floros_4
Οι δημόσιες σχέσεις είναι σημαντικές;

Ναι, είναι. Ο κόσμος «βομβαρδίζεται» καθημερινά από τα μέσα -την τηλεόραση, τις εφημερίδες, το internet-, επηρεάζεται, μπερδεύεται, πιστεύει αυτό που κάποιοι θέλουν να προωθήσουν, χειραγωγείται, χάνει την ουσία και δεν μπορεί να σκεφτεί και να αποφασίσει μόνος του τι είναι τέχνη, τι είναι οτιδήποτε. Ενας ιστορικός τέχνης μπορεί να χαρακτηρίσει αριστούργημα έναν σπάγκο σε ένα τελάρο, ο οποίος πωλείται σε αστρονομικά ποσά. Εγώ πιστεύω ότι αν ένα έργο τέχνης δεν «μιλάει» απευθείας στην ψυχή του απλού ανθρώπου, απλά δεν είναι έργο τέχνης.

Ας πάρουμε τον Παρθενώνα. Δεν χρειάζεται κανέναν ιστορικό τέχνης να εξηγεί «τι θέλει να πει ο δημιουργός» και να το ανάγει σε αριστούργημα. Είναι αριστούργημα, είναι υψηλή τέχνη και αυτό το αντιλαμβάνεται ακόμα και ένα μικρό παιδί. Οι αρχαίοι κλασικοί ήθελαν να εκφράσουν έναν Θεό μέσα από την τέχνη, ένα λατρευτικό σύμβολο που θα το λατρέψει ένας ολόκληρος λαός! Σκέψου την ευθύνη που είχε ο δημιουργός.

Για παράδειγμα, το κολοσσιαίο ‘Αγαλμα του Ολυμπίου Διός, που φιλοτεχνήθηκε από τον Φειδία και θεωρήθηκε ένα από τα πιο μεγαλοπρεπή μνημεία που κατασκευάστηκαν στην αρχαιότητα, τοποθετήθηκε ως λατρευτικό άγαλμα στον Ναό του Δία στην Ολυμπία και σκοπό είχε να απευθυνθεί στις ψυχές των αρχαίων Ελλήνων. Θεωρώ ότι ο καλλιτέχνης πρέπει να μεταφέρει ένα μήνυμα μέσα από το έργο του. Εμείς οι ‘Ελληνες έχουμε έναν πολυμήχανο Οδυσσέα μέσα μας. Η τέχνη είναι ο Δούρειος ‘Ιππος, μας βοηθά να επιβιώσουμε.

nikos_floros_5
Προάγεται η μετριότητα του καλλιτέχνη;

Φυσικά, γιατί αυτοί που διαχειρίζονται τις τύχες των λαών μπορούν να χειριστούν τη μετριότητα, είναι εύκολο γι’ αυτούς. Θέλουν τους πολίτες ανδρείκελα, να μη σκέφτονται, να μην αντιδρούν, να χειραγωγούνται.

Αυτούς που σκέφτονται δεν μπορούν να τους χειριστούν και αυτό δεν τους αρέσει γιατί θα ξυπνήσουν και τους υπόλοιπους! Και το παγκόσμιο σύστημα δεν θέλει σκεπτόμενους πολίτες, θέλει πρόβατα. Αλλά οι καλλιτέχνες είναι διαφορετικοί, πιο ατίθασες προσωπικότητες· ψάχνουν να βρουν την ουσία των πραγμάτων κάτω από την επιφάνεια για να εκφράσουν το ουσιώδες, το βαθύτερο νόημα που κρύβεται πίσω από αυτό που φαίνεται.

Γι’ αυτόν τον λόγο το σύστημα προσπαθεί με κάθε τρόπο να περιορίσει τη σκέψη τους, την επίδραση που έχει το έργο τους στους άλλους ανθρώπους. Είναι απίστευτο το πώς μας έχουν μετατρέψει όλους σε απόλυτα καταναλωτικά όντα, το μόνο που κάνουμε είναι να καταναλώνουμε, χωρίς μέτρο, χωρίς σκέψη! Πιστεύω ότι ήρθε η στιγμή να αντιδράσουμε, να ξεφύγουμε από το μότο «καταναλώνω, άρα υπάρχω». Ισως αυτή η παγκόσμια κρίση να μας βοηθήσει να επαναπροσδιορίσουμε αρκετά πράγματα.

nikos_floros_6

Στη Ρωσία σχεδόν 4 εκατομμύρια άτομα επισκέφτηκαν την πρόσφατη έκθεσή σας.
Εξηγήστε μας αυτό το φαινόμενο.

Οι εκθέσεις μου έχουν δημιουργήσει μεγάλο ενδιαφέρον και έχουν προσελκύσει μεγάλο αριθμό ανθρώπων. Πριν από δύο καλοκαίρια τα έργα μου παρουσιάστηκαν στο Παλάτι του Μεγάλου Μαγίστρου στη Ρόδο και δύο εκατομμύρια άτομα επισκέφθηκαν την έκθεση, η οποία παρατάθηκε λόγω της μεγάλης προσέλευσης.

Τα γλυπτά μου είναι μοναδικά και πιστεύω ότι οι εκθέσεις μου γίνονται όλο και πιο δημοφιλείς. Οι Ρώσοι ενδιαφέρονται πολύ για την τέχνη. Εχουν μια καθιερωμένη παράδοση στη λογοτεχνία, την όπερα και το μπαλέτο και είναι ένα πολύ απαιτητικό κοινό. Είναι πολύ ευχάριστο για έναν καλλιτέχνη όταν αισθάνεται αυτή τη σύνδεση και την επικοινωνία με τους ανθρώπους.

Το κεντρικό highlight της έκθεσης είναι ένα νέο πορτρέτο εμπνευσμένο από την Μεγάλη Αικατερίνη της Ρωσίας. Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στις 6 Μαρτίου στην Αγία Πετρούπολη. Σε αυτό το πορτρέτο χρησιμοποιώ αλουμίνιο – είναι μια φυσική εξέλιξη και ανάπτυξη της δουλειάς μου. Εχω χρησιμοποιήσει μία τεχνική για αυτό το πορτρέτο προκειμένου να μοιάζει με μωσαϊκό, ενώ συμπεριλαμβάνει και γλυπτική.

Ο Αριστοτέλης Καραντής, επιμελητής της έκθεσης, δήλωσε ότι «για πρώτη φορά ένα πορτρέτο της Μεγάλης Αικατερίνης έχει δημιουργηθεί με τη χρήση αλουμινίου και αυτό το κομμάτι θα πρέπει να συνεισφέρει στη μόνιμη συλλογή του Μουσείου Ερμιτάζ της Αγίας Πετρούπολης.

Είμαι πολύ συγκινημένος από τον ενθουσιασμό και τη θερμή υποδοχή της δουλειάς μου στη Ρωσία και έχω στείλει ένα προσωπικό σημείωμα ευχαριστίας στον Ρώσο πρόεδρο Βλαντιμίρ Πούτιν, εκφράζοντας τα συναισθήματα ευγνωμοσύνης και τη μεγάλη τιμή που αισθάνομαι που η δουλειά μου αναγνωρίζεται και παρουσιάζεται από αυτά τα δύο πολύ σημαντικά και διακεκριμένα εθνικά μουσεία της Ρωσίας.

nikos_floros_7
Ποιο είναι το πιο σημαντικό πράγμα που θέλετε να μεταφέρετε μέσα από το έργο σας;

Πιστεύω ότι η τέχνη είναι από τις ισχυρότερες γέφυρες μεταξύ των λαών σε όλο τον κόσμο. Συγκεντρώνει τα έθνη με στόχο την ενοποίηση των πολιτισμών και την προώθηση της κατανόησης και της συνεργασίας. Ως πολύ υπερήφανος Ελληνας πιστεύω επίσης ότι ο πολιτισμός και η τέχνη μας αποτελούν ζωτικής σημασίας πρεσβευτές της Ελλάδας σε όλο τον κόσμο.

Ορισμένα από τα μελλοντικά σχέδιά μου περιλαμβάνουν μια σειρά από έργα εμπνευσμένα από την τελευταία αυτοκρατορική οικογένεια της Ρωσίας, τους Ρομανόφ, για το ‘Ετος Ελληνορωσικής Φιλίας που έχει προγραμματιστεί για το 2016. Επίσης, εργάζομαι για να ολοκληρωθούν τα έργα σε αλουμίνιο, εμπνευσμένα από τα μάρμαρα του Παρθενώνα που βρίσκονται σήμερα στο Βρετανικό Μουσείο.

nikos_floros_8
‘Εχετε λάβει την αναγνώριση σε όλο τον κόσμο για το έργο σας. Πώς σας κάνει να αισθάνεστε ως ‘Ελληνας;

Τα ελληνικά ιδεώδη της ομορφιάς, της αρμονίας, της αλήθειας και της αρετής έχουν εμπνεύσει όχι μόνο εμένα και άλλους καλλιτέχνες, αλλά ολόκληρο τον πολιτισμό μας. Αυτά τα ιδανικά, η ιστορία μας, οι φιλοσοφικές και πολιτιστικές παραδόσεις μας είναι πάντα στην καρδιά και το μυαλό μου. Η δύναμη της Ελλάδας ήταν πάντα στις ιδέες, τη δημιουργικότητα, το πάθος και την ενέργεια.

Είχαμε τη μεγαλύτερη επιρροή σε όλο τον κόσμο για όλα αυτά τα στοιχεία. Οι αξίες και οι ιδέες μας είναι αυτά που μας στήριξαν στη μεγάλη και ταραχώδη ιστορία μας και μας επέτρεψαν όχι μόνο να επιβιώσουμε σε περιόδους κρίσης, αλλά να αντέξουμε και τελικά να θριαμβεύσουμε. Είμαι σίγουρος ότι θα το πράξουμε ξανά.

http://www.metropolispress.gr

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: