• Δώστε μου ένα μέρος να κοιτάω

    Ξεχάστε με στη θάλασσα.....

    GAIVOTAS

    Να’ μουν πουλί θαλασσινό
    να ‘ρχόμουνα όπου είσαι…


    Choose your language
    to translate

    Πάνω από τις πατημασιές που αφήνουν οι οπλές των αλόγων

    καθώς οι άνθρωποι έφιπποι καλπάζουν

    ακολουθώντας τα τύμπανα της παραφροσύνης

    θα σκορπίζω τις στιγμές μας αγάπη μου σβήνοντας έτσι

    -αν και με πόνο- τα ίχνη από το μάταιο τούτο σπαραγμό.

    Για τους μακρινούς απόγονούς μας,

    όταν από ανάγκη κάποτε θα θελήσουν να μας πάρουν το κατόπι….

    μη και ματώσουν σε τούτους τους θρυμματισμένους καιρούς που αγαπηθήκαμε….

    Β.Π

  • free counters

    ΕΦΗ ΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟΥ efigeo63@gmail.com

  • Blog Stats

    • 783,014 hits
  • Στον καθρέφτη του νερού Δυσπιστείς Την ίδια σου την όψη

  • ΣΗΜΕΡΑ ΓΙΟΡΤΑΖΕΙ

  • ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ…

  • Μπορεί αυτός ο κόσμος να είναι ένα λάθος αλλά οι κερασιές ανθίζουν

  • ΤΟ ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ – SOS 1056

  • Αγέραστες οι δίνες. Ο κύκλος αγέραστος σαν πνεύμα που περιφέρει τα ρόδια του από γενιά σε γενιά, αφήνοντας σαν χνάρι, το πουκάμισό του φιδιού, να περπατήσει ο απόγονος, να ξεγελάσει το Μινώταυρο και να αγκαλιάσει το φως και σένα!!!

  • WWF

  • Συγκεντρώνω τους πόθους μας, έτσι έξω από τους προμαχώνες έχω την πολιτεία μας στην καρδιά και έναν αόρατο στρατό με άρματα και άλογα βάζω στα δικά σου χέρια

  • Αρχείο

  • XAMOΓΕΛΑΣΤΕ

  • Πήγαινε στην παραλία σκύψε στη θάλασσα … ξεκίνα να μετράς τις σταγόνες του νερού.... Τόσο πολύ σ’αγαπώ!!!

  • Γ.ΡΟϊΛΟΣ 1867-1928

    Γ.ΡΟϊΛΟΣ 1867-1928 Οι ποιητές (π. 1919)

    Το DNA του Ποιητή

    Μίνα Παπανικολάου

    “Στα βιβλία της ζωής, που δεν γράφτηκαν ακόμα, στο αίμα των Ποιητών που θα ρέει πάντα ταγμένο στην Ουτοπία, στο θάνατο που νικήθηκε από το δάκρυ της αγάπης, στα παλάτια που χτίσαμε, αποκλείοντας τα σκοτάδια, στο Φως, Νυν και Αεί”
     
  • Κικλήσκω μέγαν, αγνόν, εράσμιον, ηδύν έρωτα, τοξαλκή, πτερόεντα, πυρίδρομον, εύδρομον ορμή, συμπαίζοντα θεοίς ηδέ θνητοίς ανθρώποις, ευπάλαμον, διφνή, πάντων κληίδας έχοντας

  • SYNC BLOGS

  • γλάροςΠου ακούμπησες τα λευκά σου φτερά και έγιναν γκρίζα; ρώτησε τον γλάρο μια πεταλούδα. - Πέρασα από την σκέψη ενός πικραμένου... ΛΟΥΔΟΒΙΚΟΣ ΤΩΝ ΑΝΩΓΕΙΩΝ

  • Σώπασε…
    ένα σκυλί αλυχτάει μέσα στη νύχτα..
    Σώπασε…
    ένας κάδος απορριμμάτων
    λεηλατείται στα μουλωχτά έξω από την πόρτα μας.
    Σώπασε....
    Ένα κλάμα παιδιού σέρνεται στο δρόμο σα φίδι.
    Σώπασε…
    Δεν έχω πια λέξεις.
    Τις σκόρπισα όλες σε μικρές-μικρές φλογίτσες
    και περιμένω, βουβά να με αγκαλιάσεις απόψε…..
    ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΑΠΑΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟΣ
  • ΑΝΕR' S TATTOO

    ΝΕΡΑΪΔΑ ΜΟΥ

    Kοιτώ τα μάτια σου και ταξιδεύω σε χίλιες παραμυθιένες λίμνες....

    μα πάντα μια η νεράϊδα....

    ΕΣΥ ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ!!!!!!!

  • ''Άς χαρίσουμε στην λογική αλήτικες φτερούγες''

    Π.Ελυάρ

    Kι΄αμα πηδάω κάθε νύχτα

    από την κορυφή της λύπης μου δεν είναι απο συνήθεια ειναι γιατί η αλήθεια, κύριοι, προϋποθέτει ύψος.

    Γ.Στίγκας

    ΤΟ ΦΕΥΓΙΟ ΤΟΥ ΠΕΛΑΡΓΟΥ

    Μου μοιάζουνε οι πελαργοί

    σαν την ψυχή του ποιητή

    που και να θέλει δεν μπορεί

    στον τόπο του να μένει...

  • το πρώτο μου βραβείο

    ΒΡΑΒΕΙΟ ΑΞΙΑΓΑΠΗΤΟΥ BLOG http://www.sync.gr/takis012/

Tζέρεμι Μπένθαμ – «Πανόμιο» – ( Pannomion)

panopticon
Η φιλοδοξία του Μπένθαμ ήταν η δημιουργία του «Πανόμιου»( Pannomion), ενός πλήρους ωφελιμιστικού κώδικα νόμων. Δεν πρότεινε μόνο ένα πλήθος νομικών και κοινωνικών ανακατατάξεων αλλά παρουσίαζε και το ηθικό τους έρεισμα.

Η συγκεκριμένη φιλοσοφία του ωφελιμισμού, υποστήριζε ότι ορθή πράξη ή τακτική ήταν εκείνη που θα μπορούσε να προσφέρει «μεγαλύτερη ευτυχία σε μεγαλύτερο αριθμό ανθρώπων».Υποστήριζε ότι «η Φύση έχει θέσει τους ανθρώπους υπό την κυριαρχία δύο ισχυρών αφεντάδων, του πόνου και της ευχαρίστησης.

Μόνο από αυτούς εξαρτάται τι πρέπει να κάνουμε όπως επίσης αυτοί θα καθορίσουν το τι θα κάνουμε. Από τη μία πλευρά η σταθερά του σωστού και του λάθους, από την άλλη η αλυσίδα των αιτίων και των αποτελεσμάτων, είναι δεμένες στο θρόνο τους. Μας ορίζουν σε ό,τι κάνουμε , λέμε, σκεφτόμαστε…». Στο βιβλίο του «Οι αρχές των ηθών και της νομοθεσίας» υποστηρίζει ότι το θεμέλιο των ηθών και της νομοθεσίας είναι η επιδίωξη μεγαλύτερης ευτυχίας για μεγαλύτερο αριθμό ανθρώπων.

Με βάση την αρχή του ωφελιμισμού, μία πράξη είναι αποδεκτή υπό την προϋπόθεση ότι τείνει να προσφέρει την μεγαλύτερη ευτυχία. Ως ευτυχία εννοείται η ευχαρίστηση και η απουσία πόνου. Προκειμένου να υπολογιστεί το κατά πόσο τείνει κάθε πράξη προς την ευτυχία, ο Μπένθαμ υπέδειξε  μία διαδικασία υπολογισμού του ηθικού υπόβαθρου κάθε πράξης, η οποία ονομάζεται «Μετρητής ηδονής ή μετρητής ευτυχίας» (Hedonic or felicific calculus) και λαμβάνει υπόψη σταθερές όπως είναι η ένταση, η διάρκεια κ.ο.κ. των διάφορων μορφών πόνου και ευχαρίστησης.
Κατά τη θεωρία του Μπένθαμ, μία πράξη που συνάδει με την αρχή του ωφελιμισμού είναι σωστή ή τουλάχιστον λιγότερο λάθος: πρέπει να γίνει ή δεν υπάρχει περίπτωση να μην πρέπει να γίνει.Στην συγκεκριμένη θεωρία απουσιάζει η λέξη «καθήκον». Για τον Μπένθαμ, τα δικαιώματα και τα καθήκοντα είναι νομικές έννοιες, που συνδέονται με τις έννοιες της διαταγής και της κύρωσης. Αυτά που αποκαλούμε ηθικά καθήκοντα θα απαιτούσαν μία ηθική νομοθεσία η οποία όμως βρίσκεται εκτός των πλαισίων της θεωρίας.

Το να μιλάει κανείς για φυσικά δικαιώματα και καθήκοντα υποδηλώνει νόμο χωρίς νομοθεσία, γεγονός που θα ήταν τόσο ανόητο σαν να μιλούσαμε για την ύπαρξη γιου χωρίς πατέρα. Θεωρούσε ότι οι νόμοι έπρεπε να είναι κοινωνικά χρήσιμοι και όχι μόνο να αντανακλούν το status quo.

Ο Μπένθαμ πίστευε ότι ηγέτες με ανοιχτά μυαλά και  εμποτισμένοι με τις ιδέες του διαφωτισμού θα μπορούσαν να ξεπεράσουν τη συντηρητική ηλιθιότητα και να ξεκινήσουν προοδευτικές μεταρρυθμίσεις για να προωθήσουν τη συλλογική ευδαιμονία. Υποστήριζε ότι με τη σταδιακή βελτίωση του μορφωτικού επίπεδου της κοινωνίας, οι άνθρωποι θα είναι σε θέση να σκέφτονται ορθά, να ψηφίζουν και να αποφασίζουν ποιο είναι το μακροπρόθεσμο όφελός τους, γεγονός που σταδιακά θα προάγει ολοένα και περισσότερο τη γενική ευτυχία.
Η σύνοψη και διάδοση της θεωρίας του ωφελιμισμού έγινε από τον μαθητή του Τζον Στιούαρτ Μιλ (John Stuart Mill). Στα χέρια του Μιλ, ο «μπενθαμισμός» έγινε το κύριο στοιχείο της φιλελεύθερης αντίληψης των σκοπών της κρατικής πολιτικής.
Επιπλέον, ο Μπένθαμ ως επικεφαλής της σχολής του θετικού δικαίου, υποστήριζε ότι οι αρχές του φυσικού δικαίου που παρουσίαζαν ότι το Δίκαιο γεννιέται φυσικά και απλώς επικυρώνεται από το νομοθέτη δημιουργούν ένα πολύ ολισθηρό και ασταθές έδαφος Δικαίου μιας και δεν θα είναι σαφείς οι κανόνες δικαίου. Κατά τη δική του άποψη, Δίκαιο είναι μόνο αυτό που όρισε ο νομοθέτης. Το δίκαιο πηγάζει από τη νομοθετική εξουσία και καθιερώνεται τη στιγμή που θεσπίζεται.
ΚΡΙΤΙΚΗ
Αρκετοί μελετητές του έργου του, θεωρούν ότι οι σκέψεις του πάνω στη δημιουργία των νόμων και την ανάγκη ενός επιτακτικού νόμου είναι εσφαλμένες. Οι απόψεις του, έτσι όπως έχουν διαμορφωθεί και ενσωματωθεί στη θεωρία του ωφελιμισμού χαρακτηρίζονται από σαθρότητα και ανακρίβειες και στηρίζονται σε καθαρά ποσοτικές παρατηρήσεις και σε μια ιδιαίτερα αισιόδοξη αντίληψη ότι πρέπει πρώτα να αλλάξει η φύση του ανθρώπου μετά η κοινωνία.Μπορεί να επηρέασε την πολιτική και νομοθετική σκέψη αλλά ο ίδιος ως διανοητής δεν εμβάθυνε, έτεινε να απλοποιεί σύνθετα προβλήματα και να μένει σε έναν μικρό βαθμό μετέωρος πάνω από ουσιαστικά φιλοσοφικά ζητήματα. Σχολαστικός και ισχυρογνώμων, υπερτιμημένος από τους σύγχρονούς του ριζοσπάστες, αγαπούσε την διαίρεση και την υποδιάιρεση, τη μέθοδο περισσότερο από τα απότελέσματά της, αγνοώντας τον ουσιαστικό ρόλο που παίζει η παράδοση στην πορεία της εξέλιξης έτσι όπως αυτή θα παρουσιαστεί λίγο αργότερα στην Εξελικτική θεωρία του Δαρβίνου.

Αν και εργάστηκε αρκετά για να προετοιμάσει το έδαφος της αγγλικής νομοθετικής μεταρρύθμισης που πραγματοποιήθηκε τον 19ο αιώνα, οι απόψεις του και τα συμπεράσματά του σχετικά με το πώς δημιουργήθηκαν οι νόμοι, η έλλειψη κατανόησης της μεθόδου της Εξέλιξης του Δαρβίνου, οδήγησε τους υποστηρικτές του τα μεταγενέστερα χρόνια, να εφαρμόσουν τις μη επεξεργασμένες αρχές του θετικού δικαίου στα προβλήματα που ανέκυπταν από την κοινωνική και βιομηχανική εξέλιξη. Η αλήθεια πάντως είναι ότι κανένας μόνος του και καμία ομάδα ανθρώπων, δεν είναι δυνατόν μέσα στη χρονική διάρκεια μίας γενιάς να δημιουργήσει νόμους για την κοινωνία.
ΕΠΙΛΟΓΟΣ
Κλείνοντας, θα μπορούσαμε να πούμε ότι ο Μπένθαμ ήταν ένας πολιτικός ριζοσπάστης και επικεφαλής καινοτόμων ιδεών στην Αγγλοαμερικάνικη φιλοσοφία του δικαίου. Εισηγητής της θεωρίας του ωφελιμισμού επηρέασε την ανάπτυξη του φιλελευθερισμού μέσω του γραπτού του έργου και κυρίως μέσω των μαθητών του σε όλο τον κόσμο. Ανάμεσα τους συγκαταλέγονταν ο γραμματέας και συνεργάτης του στην ωφελιμιστική σχολή Τζέιμς Μιλ, ο γιος του Τζον Στιούαρτ Μιλ και αρκετοί πολιτικοί ηγέτες όπως για παράδειγμα ο Ρόμπερτ Όουεν, ο οποίος αργότερα υπήρξε ο ιδρυτής του σοσιαλισμού.Ο Μπένθαμ υποστήριξε την ατομική και οικονομική ελευθερία, τον διαχωρισμό Κράτους-Εκκλησίας, την ελευθερία της σκέψης, τα ίσα δικαιώματα γυναικών ανδρών, τα δικαιώματα των ζώων, την κατάργηση της δουλείας, το ελεύθερο εμπόριο, την κατάργηση των μονοπωλίων, τις συντάξεις και την κοινωνική ασφάλιση, καθώς επίσης την εξάλειψη της σωματικής τιμωρίας (συμπεριλαμβανομένης και εκείνης των παιδιών), το δικαίωμα στο διαζύγιο και την ομοφυλοφιλία.

 http://www.theartofcrime.gr/index.php?pgtp=1&aid=1172088512

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: