• Δώστε μου ένα μέρος να κοιτάω

    Ξεχάστε με στη θάλασσα.....

    GAIVOTAS

    Να’ μουν πουλί θαλασσινό
    να ‘ρχόμουνα όπου είσαι…


    Choose your language
    to translate

    Πάνω από τις πατημασιές που αφήνουν οι οπλές των αλόγων

    καθώς οι άνθρωποι έφιπποι καλπάζουν

    ακολουθώντας τα τύμπανα της παραφροσύνης

    θα σκορπίζω τις στιγμές μας αγάπη μου σβήνοντας έτσι

    -αν και με πόνο- τα ίχνη από το μάταιο τούτο σπαραγμό.

    Για τους μακρινούς απόγονούς μας,

    όταν από ανάγκη κάποτε θα θελήσουν να μας πάρουν το κατόπι….

    μη και ματώσουν σε τούτους τους θρυμματισμένους καιρούς που αγαπηθήκαμε….

    Β.Π

  • free counters

    ΕΦΗ ΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟΥ efigeo63@gmail.com

  • Blog Stats

    • 1.040.331 hits
  • Στον καθρέφτη του νερού Δυσπιστείς Την ίδια σου την όψη

  • ΣΗΜΕΡΑ ΓΙΟΡΤΑΖΕΙ

  • ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ…

  • Μπορεί αυτός ο κόσμος να είναι ένα λάθος αλλά οι κερασιές ανθίζουν

  • ΤΟ ΧΑΜΟΓΕΛΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ – SOS 1056

  • Αγέραστες οι δίνες. Ο κύκλος αγέραστος σαν πνεύμα που περιφέρει τα ρόδια του από γενιά σε γενιά, αφήνοντας σαν χνάρι, το πουκάμισό του φιδιού, να περπατήσει ο απόγονος, να ξεγελάσει το Μινώταυρο και να αγκαλιάσει το φως και σένα!!!

  • WWF

  • Συγκεντρώνω τους πόθους μας, έτσι έξω από τους προμαχώνες έχω την πολιτεία μας στην καρδιά και έναν αόρατο στρατό με άρματα και άλογα βάζω στα δικά σου χέρια

  • Αρχείο

  • XAMOΓΕΛΑΣΤΕ

  • Πήγαινε στην παραλία σκύψε στη θάλασσα … ξεκίνα να μετράς τις σταγόνες του νερού.... Τόσο πολύ σ’αγαπώ!!!

  • Γ.ΡΟϊΛΟΣ 1867-1928

    Γ.ΡΟϊΛΟΣ 1867-1928 Οι ποιητές (π. 1919)

    Το DNA του Ποιητή

    Μίνα Παπανικολάου

    “Στα βιβλία της ζωής, που δεν γράφτηκαν ακόμα, στο αίμα των Ποιητών που θα ρέει πάντα ταγμένο στην Ουτοπία, στο θάνατο που νικήθηκε από το δάκρυ της αγάπης, στα παλάτια που χτίσαμε, αποκλείοντας τα σκοτάδια, στο Φως, Νυν και Αεί”
     
  • Κικλήσκω μέγαν, αγνόν, εράσμιον, ηδύν έρωτα, τοξαλκή, πτερόεντα, πυρίδρομον, εύδρομον ορμή, συμπαίζοντα θεοίς ηδέ θνητοίς ανθρώποις, ευπάλαμον, διφνή, πάντων κληίδας έχοντας

  • SYNC BLOGS

  • γλάροςΠου ακούμπησες τα λευκά σου φτερά και έγιναν γκρίζα; ρώτησε τον γλάρο μια πεταλούδα. - Πέρασα από την σκέψη ενός πικραμένου... ΛΟΥΔΟΒΙΚΟΣ ΤΩΝ ΑΝΩΓΕΙΩΝ

  • Σώπασε…
    ένα σκυλί αλυχτάει μέσα στη νύχτα..
    Σώπασε…
    ένας κάδος απορριμμάτων
    λεηλατείται στα μουλωχτά έξω από την πόρτα μας.
    Σώπασε....
    Ένα κλάμα παιδιού σέρνεται στο δρόμο σα φίδι.
    Σώπασε…
    Δεν έχω πια λέξεις.
    Τις σκόρπισα όλες σε μικρές-μικρές φλογίτσες
    και περιμένω, βουβά να με αγκαλιάσεις απόψε…..
    ΒΑΣΙΛΗΣ ΠΑΠΑΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟΣ
  • ΑΝΕR' S TATTOO

    ΝΕΡΑΪΔΑ ΜΟΥ

    Kοιτώ τα μάτια σου και ταξιδεύω σε χίλιες παραμυθιένες λίμνες....

    μα πάντα μια η νεράϊδα....

    ΕΣΥ ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ!!!!!!!

  • ''Άς χαρίσουμε στην λογική αλήτικες φτερούγες''

    Π.Ελυάρ

    Kι΄αμα πηδάω κάθε νύχτα

    από την κορυφή της λύπης μου δεν είναι απο συνήθεια ειναι γιατί η αλήθεια, κύριοι, προϋποθέτει ύψος.

    Γ.Στίγκας

    ΤΟ ΦΕΥΓΙΟ ΤΟΥ ΠΕΛΑΡΓΟΥ

    Μου μοιάζουνε οι πελαργοί

    σαν την ψυχή του ποιητή

    που και να θέλει δεν μπορεί

    στον τόπο του να μένει...

  • το πρώτο μου βραβείο

    ΒΡΑΒΕΙΟ ΑΞΙΑΓΑΠΗΤΟΥ BLOG http://www.sync.gr/takis012/

Στο ατελιέ του Τζιακομέτι

1966: Αλμπέρτο Τζιακομέτι, ελβετός σουρεαλιστής γλύπτης και ζωγράφος. [γεν. 10/10/1901]

Του ΔΗΜΗΤΡΗ ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΥ

Η ουρά έξω από το Κέντρο Πομπιντού στο Παρίσι έφτανε μέχρι απέναντι, παρά το ότι ήταν νωρίς το πρωί. «Ευτυχώς σήμερα δεν έχει πολύ κόσμο» λέει παρ’ ολα αυτά ένα ζευγάρι Γάλλων μπροστά μας. Δεν πειράζει. Η έκθεση του Αλμπέρτο Τζιακομέτι που διαφημιζόταν με τεράστια πανό έξω από το μουσείο αξίζει την ταλαιπωρία. Με δέκα ευρώ σου δίνεται η ευκαιρία να θαυμάσεις έργα του σπουδαίου ελβετού καλλιτέχνη μέσα στο φυσικό τους περιβάλλον, μια και το μουσείο προσπάθησε να αναπλάσει το χώρο στον οποίο δούλευε. «Το ατελιέ του Αλμπέρτο Τζιακομέτι» φιλοξενεί περίπου 600 έργα -γλυπτά, πίνακες, φωτογραφίες και σχέδια- σε διάφορα στάδια επεξεργασίας τους.

Βλέποντας τα γλυπτά του σκέφτεσαι πώς γίνεται αντιληπτή η επιδίωξη του Τζιακομέτι να αναπαραστήσει όχι την ανθρώπινη φιγούρα, αλλά τη σκιά της. «Αν το σκεφτείς λογικά, δεν είναι παρά ανωμαλία να κάθεσαι για χρόνια προσπαθώντας να αντιγράψεις απλώς ένα κεφάλι» έλεγε ο ίδιος.

Γεννήθηκε στις 10 Οκτωβρίου 1901 στην Ελβετία. Φοίτησε στη Σχολή Καλλιτεχνικών Επαγγελμάτων της Γενεύης και το 1922 μετακόμισε στο Παρίσι για σπουδές δίπλα στον γλύπτη Αντουάν Μπουρντέλ. Σχεδίαζε και ζωγράφιζε, αλλά η γλυπτική αποτελούσε πάντοτε τη μεγάλη του αγάπη. «Αυτό που θέλω να πω, αυτό που πιστεύω, είναι ότι, είτε πρόκειται για γλυπτική είτε για ζωγραφική, τελικά το μόνο που μετράει είναι το σχέδιο» έλεγε. Ηταν αλήθεια πως γοητευόταν πολύ και από το σχέδιο. Ο Φράνσις Μπέικον υποστήριζε ότι αποτελούσε «έναν από τους καλύτερους σχεδιαστές όλων των εποχών». Η μεταφυσική μορφή των γλυπτών του άρχισε να σχηματοποιείται στα τέλη της δεκαετίας του 1920 όταν διένυε τη σουρεαλιστική περίοδό του. Η επιμήκυνση των σωμάτων, των άκρων και των προσώπων ήρθε τα αμέσως επόμενα χρόνια. Είναι εκείνες οι παράξενες και αδύνατες, σαν σπιρτόξυλα, μορφές που αποτελούν το σήμα κατατεθέν του έργου του και που πολλοί θεωρούν ότι περιγράφει τη μοναξιά των ανθρώπων. Το 1940 συνδέθηκε φιλικά με το ζευγάρι των Σιμόν Ντε Μποβουάρ και Ζαν Πολ Σαρτρ, προσχωρώντας πια στο κίνημα του υπαρξισμού, ενώ το 1962 έλαβε το πρώτο βραβείο γλυπτικής στην Μπιενάλε της Βενετίας. Πέθανε στις 11 Ιανουαρίου 1966.

Τα έργα παρουσιάζονται στο περιβάλλον που γεννήθηκαν, πλαισιωμένα από αυτούσια τμήματα του ατελιέ του και πολλά αυθεντικά αντικείμενα. Αριστοτεχνικά στημένα, περπατάς ανάμεσά τους και νιώθεις πως αποτελείς τμήμα του ατελιέ. Στον πρώτο χώρο παρουσιάζονται εκθέματα της πρώιμης περιόδου του στην Ελβετία και στη Γαλλία. Ακολουθεί ένα σκοτεινό δωμάτιο με φωτογραφίες του μέσα από το προσωπικό του στούντιο που παρουσιάζεται αμέσως μετά. Εκεί υπάρχουν και πολλά περιοδικά κι εφημερίδες της εποχής με συνεντεύξεις του και διάφορα ρεπορτάζ γύρω από το πρόσωπό του. Συνεχίζοντας την περιήγηση, παρατηρείς έργα από την κυβιστική περίοδό του, τη σουρεαλιστική και τα χρόνια που ήταν πλέον φανερή η επιρροή του από τους κλασικούς. Σε άλλους χώρους εκτίθενται και πίνακες ζωγραφικής, ενώ υπάρχουν πολλά έργα που αφορούν τα δύο πιο τακτικά του μοντέλα. Τη γυναίκα του Ανέτ και τον αδελφό του Ντιέγκο. Πάνω απ’ όλα βέβαια ξεχωρίζει το επιβλητικό (γύρω στα 2,5 μέτρα ύψος) γλυπτό «Γυναίκα όρθια» (1960). Ο Τζιακομέτι προέτρεπε «να την παρακολουθούμε με προσοχή και για αρκετή ώρα, γιατί πιθανότατα κάποια στιγμή να μας αποκαλύψει ψιθυριστά κάτι από το αίνιγμά της».

Copyright © 2008 Χ. Κ. Τεγόπουλος Εκδόσεις Α.Ε. 

Σχολιάστε